همشهری آنلاین: مایکل مک فول سفیر آمریکا در روسیه بخاطر گاف روز گذشته خود در توهین به این کشور و وحشی خواندن روس ها مجبور شد از آنان عذرخواهی کند.

مک فول روز جمعه اقدام خود در وحشی خواندن روسیه را اشتباه خواند و گفت: این اشتباه بود،من عذرخواهی می کنم و بخاطر عدم آشنایی کافی به زبان روسی، این اشتباه را مرتکب شدم.

مک فول روز پنجشنبه گذشته هنگامی که به صورت پنهانی به دیدار لو پونوماریوف رییس جنبش غربگرای دفاع از حقوق بشر روسیه شتافته بود ،در خیابان با چند نفر از خبرنگاران کانال تلویزیونی ان.تی.وی مواجه شد، ولی سفیر آمریکا که انتظار نداشت خبرنگاران از دیدارش مطلع باشند غافلگیر شد و در واکنش به آنان اظهار داشت که روسیه کشور وحشی است و این وضعیت غیرعادی است.در آمریکا، انگلیس یا آلمان و حتی در چین هیچگاه چنین حادثه ای رخ نمی دهد.

در همین حال رسانه های خبری روسیه روز جمعه اعلام کردند که وزارت امور خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به وزارت خارجه روسیه نسبت به امنیت سفیر خود در مسکو ابراز نگرانی کرده است.

مایکل مک فول که حدود دو ماه پیش به سمت سفیر آمریکا در روسیه منصوب شد،اوایل ماموریت خود نیز درحالی که حتی استوارنامه اش را به رییس جمهوری روسیه تحویل نداده بود با گروهی از مخالفان حکومت روسیه دیدار کرد.

بر اساس گزارش ایرنا، این رفتار غیردیپلماتیک مک فول مورد اعتراض شدید و خشم سران روسیه قرارگرفت و به وی هشدار داده شد که نباید این گونه حرکات از او سر بزند.

کد خبر 164381
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز