همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اظهارات اخیر سفیر آمریکا را در مسکو درباره غیرقابل تغییر بودن طرح سپر موشکی این کشور «گستاخانه» خواند.

سرگئی لاوروف گفت‌:«روز گذشته مایکل مک فال سفیر آمریکا اظهار نظری بسیار گستاخانه کرد و گفت هیچ تغییری در سامانه دفاع موشکی ایجاد نخواهد شد ولی وی به عنوان یک سفیر باید بفهمد که منافع کشورهای دیگر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.»

مک فال روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت آمریکا هیچگونه محدودیتی را در طرح های مربوط به دفاع موشکی این کشور نخواهد پذیرفت. وی افزود آمریکا برای کاهش نگرانی های مسکو، با روسیه در زمینه دفاع موشکی همکاری خواهد کرد.

سفیر آمریکا در مسکو ضمانت هایی را که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره انعطاف پذیری آمریکا در طرح سپر موشکی خود به دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه ارائه کرده است کم اهمیت خواند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از باکو، آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در سال 2010 میلادی برای استقرار سامانه موشکی آمریکا در کشورهای اروپایی با یکدیگر به توافق رسیدند. ولی روسیه از آمریکا خواسته است ضمانت هایی مکتوب و الزام آوری ارائه دهد که نشان می دهد هدف از این سامانه، تهدید منافع امنیتی روسیه نیست.

 

کد خبر 164943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز