همشهری‌ آنلاین: لابد در جریان قرار گرفتید که یک میکروفن باز در سئول چه کاری دست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا داد

Mitt Romney

obama-medvedev-romney

اما اگر هنوز در جریان ماجرا نیستید اول این فیلم و خبر را ببینید:

more  فیلم درخواست دردسرساز اوباما از مدودف را ببینید

به هر حال در خواست ملتمسانه اوباما از مدودف باعث شد تا جمهوریخواهان آمریکا از جمله میت رومنی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت به اوباما حمله کنند

حالا خبرگزاری ریا نووستی در گزارشی به پیامدهای این ماجرا پرداخته است. ریا نووستی نوشته است:

جی کارنی سخنگوی رسمی کاخ سفید سخنان میت رومنی کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا را که روسیه را "دشمن شماره یک" ایالات متحده نامید، دور از نزاکت نامید. این مطلب را روزنامه آمریکایی "پولیتیکو" نوشته است.

کارنی اظهار داشت: "به نظر من ایراد چنین بیاناتی در رابطه با روسیه تاحدی دور از نزاکت است. روسیه کشوری است که ما می‌توانیم در رابطه با بسیاری از راستاهای مهم حتی در صورت داشتن اختلاف در مسایل دیگرهمچون سپر موشکی و سوریه با آن همکاری کنیم".

به گفته وی صحبت‌ها در خصوص روسیه به عنوان دشمن اصلی آمریکا با موفقیت‌های حاصله طی سال‌های اخیر مطابقت ندارد و سازمان تروریستی القاعده خطر درجه اول برای ایالات متحده است.

یادآور می‌شود "میت رومنی" فرماندار سابق ماساچوست و پرطرفدارترین نامزد ریاست جمهوری از طرف حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات قریب الوقوع 6 نوامبر معتقد است روسیه "دشمن ژئو پلتیک شماره یک" برای ایالات متحده است.

رومنی روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ضمن تفسیر نتایج دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در سئول اظهار داشت: "اکنون روسیه و نه ایران و کره شمالی دشمن ژئو پلتیک برای آمریکا است. این کشور از بدترین‌ها در جهان حمایت می‌کند".

دمیتری مدودف رییس جمهور روسیه در رابطه با رومنی اظهارات رومنی گفت: آنچه به کلیشه‌های گوناگون ایدئولوژیک مربوط می‌شود اینست که وقتی این یا آن طرف از عباراتی همچون "دشمن شماره یک" استفاده می‌کند، من همواره نگران می‌شوم. چنین اظهاراتی همواره بوی هالیوود و دوره‌های معین را می‌دهد. به این دلیل من به تمام مدعیان کرسی ریاست جمهوری آمریکا از جمله کسی که شما گفتید (میت رومنی) حداقل دو توصیه می‌کنم:

اولا هنگام شرح موضع خود در هر حال عقل خود را به‌کار انداخته و از مغزشان استفاده کنند. این توصیه برای نامزد ریاست جمهوری مضر نیست.

ثانیا به ساعت خود نگاه کنند. آخر حالا سال 2012 و نه اواسط سال‌های 70 قرن بیستم میلادی است. وی از هر حزبی که باشد، باید واقعیات سیاسی را در نظر بگیرد.

کد خبر 164248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز