همشهری آنلاین: کنستانتین دولگوف نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر ، آمریکا و اتحادیه اروپا را به نقض حقوق بشر و برخورد دوگانه با این مفهوم در کشورهای دیگر متهم کرد.

به گزارش ایرنا، دولگوف روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در وزارت خارجه روسیه با اشاره به انتشار گزارش تهیه شده از سوی کشورش در باره وضعیت حقوق بشر در کشورهای دیگر گفت: محتوای این گزارش نشان می دهد کشورهایی که خود را داعیه دار حقوق بشر در دنیا می دانند، مقررات و قوانین مربوط به آن را در داخل خاک خود نقض می کنند.

وی با اشاره به اقدام آمریکایی ها در ربودن شهروندان کشورهای دیگر به ویژه روسیه به اتهام جرم و جنایت و قتل فرزند خوانده های کشورهای دیگر توسط والدین آمریکایی از آن به عنوان مصداق عینی نقض حقوق بشر توسط آمریکا یاد کرد.

وی افزود: نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا در شرایطی صورت می گیرد که باراک اوباما رییس جمهوری این کشور در ابتدای سر کار آمدن اش وعده داده بود برای بهبود وضعیت در این زمینه تلاش خواهد کرد.

نماینده تام الاختیار روسیه در امور حقوق بشر با اشاره به گسترش بیگانه ستیزی و خارجی هراسی، رشد نژادپرستی و ملی گرایی افراطی و تضییع حقوق کولی ها به عنوان نمونه های آشکار نقض حقوق بشر در کشورهای اروپایی مدعی حمایت از حقوق بشر نام برد.

وی همچنین از رویکرد مغرضانه و دوگانه رسانه های غربی در پوشش خبری موارد نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف انتقاد کرد و ادامه داد: به عنوان نمونه در حالی که این رسانه ها واقعیات مربوط به تحولات جاری سوریه در ارتباط با مقوله حقوق بشر را تحریف می کنند، موارد شفاف نقض حقوق بشر در کشورهای خود را نادیده می گیرند.

وی با بیان این مطلب که رعایت کامل حقوق بشر در هیچ یک از کشورهای جهان صورت نمی گیرد، اضافه کرد: قضاوت در مورد کیفیت رعایت حقوق بشر حق همه کشورهای جهان است و منحصر به آمریکا و چند کشور دیگر نمی باشد.

کد خبر 155336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز