همشهری آنلاین: روسیه درمخالفت با فشارهای خارجی بر بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای برکناری از قدرت و ارسال کمک‌های غرب برای مخالفان روز دوشنبه گفت: طرح ریزی برای آینده سیاسی سوریه نباید بر این کشور تحمیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو ، وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به گفت وگوهای اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل با مقامات روسیه و آمریکا باردیگر طرفهای مربوط به سوریه را به توقف خشونت و آغاز گفت وگو درباره معیارهای لازم برای دوره گذار فراخواند.

این بیانیه افزود:روسیه برلزوم اتخاذ تصمیمات لازم درمورد انجام اصلاحات سیاسی درسوریه ازسوی سوری ها بدون دخالت خارجی یا تلاش برای تحمیل راه حل های از پیش تهیه شده،تاکید دارد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه مجددا دعوت کرد که جنگ فورا متوقف و گفت وگوی ملی با شرکت نمایندگان دولت سوریه و مخالفین درباره معیارهای دوران گذار با توافق دو طرف آغاز شود.

به نظر می رسد که بیانیه وزارت امور خارجه روسیه تاکیدی بر پایبندی این کشور درکمک به ابراهیمی برای رسیدن به راه حل درگیری 21 ماه در سوریه است که بر انجام گفت وگو در زمینه انتقال سیاسی قدرت در این کشور تاکید دارد و مخالف کنار رفتن اسد بعنوان پیش شرط است.

کد خبر 193941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز