همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با تکذیب سخنان همتای آمریکایی خود تاکید کرد روسیه مواضع خود در قبال سوریه را تغییر نداده و نخواهد داد، ضمن اینکه هیچ مذاکره‌ای هم در مورد سرنوشت «بشار اسد» انجام نداده است.

موضع روسیه در قبال سوریه تغییر نکرده است

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور هیچ مذاکره‌ای در خصوص سرنوشت "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و امکان اعطای پناهندگی سیاسی انجام نداده است.

وی تاکید کرد: ما قصد نداریم با همتایان آمریکایی خود و یا در هر شکل دیگری در این رابطه مذاکره‌ای با کسی داشته باشیم.

این دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد که مقامات مسکو تنها به دنبال یافتن راهی برای حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه است و اصلا صحبت بر سر سرنوشت رهبر این کشور نیست، بلکه موضوع بر سر سرنوشت ملت سوریه است.

لازم به ذکر است که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز پیش از این اعلام کرده بود که مسکو با هیچ کس در خصوص سرنوشت بشار اسد مذاکره نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مواضع کشورش در قبال مسائل مربوط به سوریه هیچ تغییری نکرده و نخواهد کرد.

وی یادآور شد: من در اخبار رسانه‌های خبری شنیده ام که "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که روسیه بالاخره «واقعیت در سوریه» را پذیرفته و مواضع خویش در این مورد را تغییر داده است. من در همینجا تاکید می‌کنم که ما هرگز مواضع خود در بال سوریه را تغییر نداده و تغییر نخواهیم داد.

کد خبر 194322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز