خبرگزاری الشرق الجدید از سند محرمانه که از وجود افسران عربستانی در خاک سوریه برای هماهنگ کردن اقدامات تروریستی حکایت دارد، پرده برداشت.

حضور افسران عربستانی در سوریه برای کمک به گروه‌های تروریستی

به گزارش ایسنا، خبرگزاری لبنانی الشرق الجدید، نوشت: بر اساس یک سند محرمانه و خطرناک عربستانی که اخیرا کشف شده یکی از افسران اطلاعاتی عربستان وارد خاک سوریه شده تا عملیات کمک رسانی به گروه‌های تروریستی و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از این گروه‌ها را هماهنگ کند.

بنا بر گزارش این خبرگزاری، در این سند محرمانه که تحت عنوان "بسیار فوری" منتشر شده، آمده است: افسر عربستانی موسوم به عبدالعزیز المطیری، که درجه سرهنگی نیروهای امنیتی عربستان را دارد در حال حاضر در خاک سوریه است و به گروه‌های تروریستی کمک می‌کند.

بنا به گزارش خبرگزاری الشرق الجدید، این افسر عربستانی با گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه ارتباط مستقیم دارد.

همچنین در سند مذکورکه تاریخ آن به دو ماه قبل باز می‌گردد از آماده شدن گروه‌های تروریستی برای عملیاتی بزرگ نیز خبر داده شده که برخی کارشناسان مسائل نظامی معتقدند این عملیات همان حمله به اطراف شهر دمشق بوده است.

خبرگزاری الشرق الجدید در ادامه، بخش‌های از سند مذکور را آورده که محتوای آن چنین است: آقای سعود الثنیان

دفتر محرمانه وزارت کشور

سلام علیکم

امیدواریم که از گزارش‌های سرهنگ خالد عبدالعزیز، المطیری که در داخل سوریه فعالیت می‌کند و بر اقدامات گروه‌های مرتبط با مخالفان نظارت دارد اطلاع داشته باشید و بدانید که وی در پایان این گزارش‌ها خواهان ارسال محموله جدید کمک‌های مالی و نظامی به مخالفان شده است، المطیری اعلام کرده مخالفان سوری دچار کمبود سلاح و ذخایر جنگی شده‌اند و این در حالی است که درگیری‌ها با ارتش سوریه شدت گرفته لذا شما را از آغاز عملیاتی بزرگ در سوریه و آمادگی‌ها برای اجرای آن مطلع می‌کنم."

در پایان این سند امضای عبدالله بن علی الرمیزان ، یکی از مدیران ارشد وزارت کشور عربستان نیز دیده می‌شود.

با فاش شدن این سند محرمانه بعید نیست که افسران عربستانی بیشتری هم‌اکنون در سوریه باشند و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی را از نزدیک هماهنگ کنند.

کد خبر 194838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز