همشهری آنلاین: رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اخضر ابراهیمی تاکید کرد که سوریه برای با موفقیت همراه ساختن هرگونه تلاشی که به سود ملت سوریه و در تلاش برای حفظ حق حاکمیت و استقلال این کشور باشد، تلاش می‌کند.

دیدار اخضر ابراهیمی با بشار اسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه صبح دوشنبه با «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان در امور سوریه و هیئت همراه در دمشق دیدار کرد.

در این دیدار رئیس جمهوری سوریه آخرین تغییر و تحولات جاری در عرصه سوریه را در اختیار ابراهیمی گذاشت. در مقابل نیز ابراهیمی نتایج تماس‌ها و گفت‌وگوهای خود برای حل بحران سوریه را به اطلاع اسد رساند.

همچنین در این دیدار برسر همکاری میان دولت سوریه با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور بحث و تبادل نظر شد.

اما بشار اسد در این دیدار بر حرص و علامندی کشورش برای با موفقیت همراه ساختن هرگونه تلاشی که به سود ملت سوریه و در تلاش برای حفظ حق حاکمیت و استقلال این کشور باشد، تاکید کرد.

در این دیدار «ولید المعلم»، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه و «بثینة شعبان»، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس جمهوری سوریه و «فیصل المقداد»، معاون وزیر خارجه و «احمد عرنوس» معاون دیگر وزیر خارجه سوریه نیز حضور داشتند.

از سوی دیگر «اخضر ابراهیمی» پس از دیدار با بشار اسد ابراز امیدواری کرد که طرف‌های تاثیرگذار در بحران سوریه به سمت دستیابی به یک راه‌حل برای بحران سوریه که همچنان نگران‌کننده است، سوق پیدا کنند.

ابراهیمی در ادامه گفت که در دیدار با اسد درباره موضوعات مهم بسیاری که سوریه در این مرحله با آن مواجه است،‌ صحبت کرده و همچون دیدارهای گذشته درباره اقدامات و برنامه‌هایی که می‌توان در آینده اتخاذ کرد تا به بحران 21 ماهه سوریه پایان دهد، بحث و تبادل نظر شده است.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد که اسد از دیدگاه‌هایش درباره اوضاع جاری در سوریه سخن گفت و وی نیز او را از دیدارهایش در شهرهای مختلف و با مسئولان و مقامات مختلف منطقه‌ای و بین المللی و اقداماتی مطلع کرده که به نظرش برای کمک به مردم سوریه و خروج از این بحران مناسب به نظر می‌رسد.

کد خبر 195512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز