همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور روسیه گفت هدف اصلی وی در خصوص مساله سوریه بشار اسد نیست بلکه خاتمه یافتن جنگ داخلی در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جمع صدها تن از خبرنگاران در مسکو اظهار داشت: طرفین درگیر در سوریه باید به توافق برسند.

وی افزود: برای ما سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اهمیت ندارد این را می‌دانیم که این خاندان 40 سال است که قدرت را در سوریه در دست دارند و به یقین تغییرات الزامی است.

پوتین گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که هرگونه راه‌حل در سوریه برپایه ممانعت از رویارویی و تداوم جنگ میان دولت و مخالفان است

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: ما درباره چیزهای دیگری نگرانیم اینکه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ ما با تجزیه سوریه مخالفیم و اشتباه آمریکا در لیبی را ما در سوریه تکرار نمی‌کنیم .

پوتین گفت: ما در سوریه منافع زیادی نداریم ، اسد بیشتر به پاریس و سایر کشورهای اروپایی تردد داشته است. موضع ما آن است که مردم سوریه برای آینده این کشور به توافق برسند که چطور در آینده زندگی کنند و امنیت آنها تامین شود.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما از این روش که ابتدا رئیس جمهور برکنار شود و سپس سایر کارها انجام شود حمایت نمی‌کنیم .

رئیس جمهور روسیه، قانون موسوم به مگنیتسکی در آمریکا را عامل تیرگی روابط بین دو کشور دانست و گفت: تصویب قانون مگنیتسکی اقدام غیردوستانه‌ای در برابر روسیه بود. این قانون علیه روسیه است. دولت آمریکا برای جنایت‌ها علیه کودکان روس مجازات نمی‌شود.

وی افزود: قوانین آمریکا اجازه نظارت طرف‌های خارجی بر انتخابات در این کشور را نمی‌دهد.

ولادیمیر پوتین همچنین با انتقاد از بدرفتاری با کودکان روسی که شهروندان آمریکایی به فرزندخواندگی گرفته‌اند، افزود: زمانیکه موضوع بدرفتاری با کودکان روسی در دادگاه‌های آمریکا بررسی می‌شود، حتی به ناظران روس اجازه حضور نمی‌دهند .

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از شرایط حقوق بشری در آمریکا گفت: زندانیان در گوانتانامو شکنجه و افراد به مدت طولانی در این زندان نگهداری می‌شوند. مقامات آمریکایی می‌گویند این زندان تعطیل خواهد شد اما تعطیل نشد، آمریکا زندان‌های مخفی زیادی در جهان دارد.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران در باره سلامتی‌اش گفت: اینگونه شایعات فقط به درد مخالفان سیاسی می‌خورد که تلاش می‌کنند مشروعیت و تاثیر گذاری مقامات را زیر سوال ببرند اما این تلاشی بیهوده است.

کد خبر 195068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز