همشهری‌آنلاین: در پی بارش سنگین بیش از دو متری برف در شهرستان پیرانشهر از دو روز گذشته برق و آب بخشی از مناطق این شهرستان قطع شده بود که امروز وضعیت این شهر به حالت عادی بازگشته است.

برف پیرانشهر کولاک

به گزارش مهر، در حال حاضر پس از دو روز قطعی کامل برق و آب بخشی از مناطق این شهرستان مردم با مشکلات اساسی در روند عادی زندگی خود مواجه شده بودند که با تلاش مسئولان و نیروهای امدادی بخشی از این مشکلات رفع شده است.

قطع آب و برق در این شهرستان همچنین موجب تعطیلی نانوایی ها و... نیز شده بود که امروز شنبه 23 دی این مشکلات برطرف شد.

این در حالی است که با وجود تلاش شبانه روزی راهداران این شهرستان در برف روبی محورهای روستایی هنوز 95 روستای این شهرستان همچنان در محاصره برف قرار دارند.

  • 20 دکل بزرگ شبکه انتقال برق در پیرانشهر شکست

فرماندار پیرانشهر در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان گفت: به دنبال بارش سنگین برف که موجب قطع جریان برق در این شهرستان و اختلال در روند عادی زندگی مردم شده بود در حال حاضر به حالت عادی بازگشته است.

اروج مجاهدی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بارش بیش از دو متری برف در این شهرستان اظهارداشت: این بارش سنگین برف که در پیرانشهر کم سابقه بوده و مردم و مسئولان را غافلگیر کرد از دوشنبه هفته گذشته آغاز شده بود.

برف پیرانشهر کولاک

وی با اشاره به خسارات بالای ناشی از بارش برف و کولاک در این شهرستان یادآور شد: خسارات قطعی برآورد نشده است اما بارش سنگین برف موجب خسارات زیادی به دکل های انتقال جریان برق و شکسته شدن بیش از 20 دکل بزرگ شبکه انتقال در این شهرستان شده بود که این امر موجب شد تا جریان برق در این شهرستان بیش از دو روز قطع شود.

مجاهدی افزود: در حال حاضر با تلاش ماموران شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان و دیگر استان‌های همجوار جریان برق این شهرستان دوباره برقرار شده و مشکل آب شرب شهر نیز برطرف شده است.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه پیش بینی می شود تا اواخر امروز شنبه بخش اعظمی از راه های روستایی بازگشایی شوند گفت: از همکاری و مساعدت مسئولان شهرستان های همجوار در ارسال مواد غذایی و بویژه نان به این شهرستان قدردانی می کنم.

  • 95 روستای پیرانشهر همچنان در محاصره برف قرار دارند

رئیس اداره راه و شهرسازی پیرانشهر نیز در خصوص وضعیت این شهرستان اظهار داشت: با وجود تلاش شبانه روزی راهداران این شهرستان در برف روبی محورهای روستایی هنوز 95 روستای این شهرستان همچنان در محاصره برق قرار دارند.

عبدالعلی یارمحمدی با بیان اینکه در اثر بارش سنگین و کم سابقه برف 145 روستای این شهرستان در محاصره برف قرار گرفته و ارتباط آنها با مرکز شهر قطع شده بود افزود: تاکنون راه های ارتباطی 50 روستا بازگشایی شده و تا اواخر امروز شنبه نیز پیش بینی می شود بیش از 80 درصد از راه های روستایی این شهرستان بازگشایی شوند.

وی یادآور شد: تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز بازگشایی شده و تنها محور مرزی تمرچین هنوز مسدود است که تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

بارش برف و کولاک شدید در شهرستان مرزی پیرانشهر موجب بروز خسارات سنگینی به شبکه برق رسانی این شهرستان شده و زندگی روزمره مردم این منطقه را به مدت سه روز مختل کرد.

ارتفاع برف در مناطق شهری یک متر و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز به بیش از دو متر رسیده است.

کد خبر 197539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز