شهرکرد: بارش برف قابل توجه در شهرستان کوهرنگ، این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری زمستانی کشور تبدیل کرده است.

شهرستان کوهرنگ - اجاره تیوب

 این شهرستان همه‌ساله در فصل زمستان شاهد ورود خیل مسافران است و امسال نیز به‌خاطر بارش مناسب برف در این شهرستان، تعداد مسافران و گردشگران روزبه‌روز و به‌ویژه در ایام تعطیلات چند روز اخیر (به‌مناسب 22بهمن) در حال افزایش است. هم‌اکنون مسافران بسیاری از استان‌های همسایه برای اسکی و تیوب‌سواری وارد این شهرستان شده‌اند. در همین حال برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که از یک‌سو عده‌ای از این فرصت استفاده کرده و اقدام به اجاره دادن تیوب با قیمت‌های بالا می‌کنند و از سوی دیگر امکانات رفاهی لازم برای پذیرایی از گردشگران به اندازه کافی در این شهرستان مهیا نیست.

مهر در این خصوص گزارش داد که طی چند روز گذشته بسیاری از مغازه‌های شهرستان کوهرنگ اقدام به اجاره دادن تیوب برای تیوب‌سواری مسافران روی برف در شهرستان کوهرنگ کرده‌اند و تیوب در این شهرستان ساعتی دو هزار و 500تومان کرایه داده می‌شود، عده‌ای از مغازه‌داران تیوب‌ها را با قیمتی خیلی بالاتر از این اجاره می‌دهند. اجاره تیوب بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان در حالی صورت می‌گیرد که تیوب‌سواری خطرات بسیار زیادی دارد و این تفریح از ابتدای زمستان امسال دست‌کم منجر به کشته‌شدن دو نفر و مصدوم شدن ده‌ها نفر در پیست‌های مختلف کشور شده است. از طرف دیگر برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که امکانات پزشکی و اورژانسی در کوهرنگ به‌میزان کافی وجود ندارد و تعداد آمبولانس‌ها جوابگوی نیاز مصدومان تعداد بالا نیست.

یکی از مسافران شهرستان کوهرنگ که در حال تیوب‌سواری بود به مهر گفت: تیوب‌سواری خطرات بسیار زیادی دارد و باید در استفاده از تیوب خیلی احتیاط کرد. وی با رضایت کامل از امکانات این شهرستان، عنوان کرد: البته احداث یک پارکینگ مناسب در این منطقه بسیار ضرورت دارد.

جشنواره برف‌آورد بدون مقام اول

اختتامیه جشنواره برف‌آورد کوهرنگ (جشنواره ساخت مجسمه برفی ) با معرفی برترین‌ها برگزار شد و روز پنجشنبه به‌کار خود پایان داد. البته در اتفاقی جالب هیچ‌یک از گروه‌ها به مقام نخست نرسیدند. در این جشنواره که 81 دانشجو هم در آن شرکت داشتند طبق نظر داوران هیچ‌یک از طرح‌ها امتیاز رتبه اول را کسب نکرد. بر این اساس جایزه رتبه اول که 50میلیون ریال بود به هیچ‌یک از گروه‌ها و هنرمندان شرکت‌کننده تعلق نگرفت. جشنواره برف‌آورد از روز 16بهمن آغاز شد و 167هنرمند در آن شرکت کردند.

به‌هرحال اگرچه دیدنی‌های شهرستان‌ کوهرنگ ازجمله چشمه‌سارهای متعدد چون چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید، چشمه آب معدنی کوهرنگ و دیدنی‌های طبیعی همچون تونل کوهرنگ، آبشار شیخ‌علی‌خان، دشت لاله‌های واژگون، پیست اسکی و... می‌تواند نقش بسزایی در افزایش درآمد اهالی این منطقه داشته باشد اما به‌نظر می‌رسد باید نظارت بهتری روی مسائل مختلف آن نیز صورت بگیرد تا استقبال گردشگران در آینده رو به افزایش بگذارد.

کد خبر 200688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز