همشهری آنلاین: یک روزنامه‌ آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: ارتش روسیه به منظور اجرای رزمایش دریایی در شرق دریای مدیترانه 12 کشتی جنگی را به نزدیکی آب‌های سوریه اعزام خواهد کرد.

ناو روسیه

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون، دولت روسیه قصد دارد مانور دریایی بزرگی را در شرق دریای مدیترانه برگزار کند.

بنا به گفته مقامات روسیه، نیروی دریایی این کشور دست‌کم 12 کشتی جنگی را در ماه ژانویه سال جاری برای انجام تمرینات نظامی به دریای مدیترانه و خلیج عدن اعزام خواهد کرد.

مسئولان روسیه همچنین تاکید کردند که رزمایش مذکور شامل تمرینات در خصوص عملیات ضد زیر دریایی و دفاع هوایی در نزدیکی آب‌های سوریه است.

همچنین روزنامه ورلد تریبیون در ادامه گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نیروی دریایی روسیه برای اولین بار در چند دهه گذشته چنین رزمایشی را برگزار می‌کند و این رزمایش با هدف بهبود سلطه روسیه و انجام فعالیت‌های متعدد و آموزشی در مناطق دور از دریای روسیه است.

همچنین وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌اش تاکید کرد که کشتی‌های جنگی این کشور به مناطق دریای مدیترانه و دریای سیاه اعزام خواهند شد و این تمرینات به منظور تقویت مهارت‌های پیاده کردن نیرو در سواحل و برخی مهارت‌های جنگی دیگر است.

کد خبر 196843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز