همشهری آنلاین: آژانس بین المللی انرژی اتمی از برگزاری دور جدید گفت وگوهای هسته ای با ایران سوم شهریور در وین پایتخت اتریش خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری پانا، آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دور جدید این گفت وگوها در نشست 24 اوت (3 شهریور) برگزار می شود.

خبرگزاری رویترز در این گزارش نوشت: بیانیه تاییدیه آژانس پس از اینکه دیپلمات ها روز سه شنبه گفتند انتظار می رود گفت وگو های یاد شده روز جمعه در وین آغاز شود، منتشر شد.

منابع دیپلماتیکی روز سه‌شنبه اعلام کردند که امکان دارد کارشناسان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه با یکدیگر دیدار کنند و موضوعاتی که در نشست پیشین مطرح شده بود را پیگیری کنند. محور این گفت وگوها برنامه هسته ای ایران گزارش شده است.

"علی‌اصغر سلطانیه" نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ماه‌های پایانی سال گذشته گفته بود: ایران در نامه‌ای رسمی آمادگی خود را برای انجام مذاکرات مجدد با آژانس با هدف تبیین و توافق بر سر یک چارچوب و مدالیته برای حل و فصل موضوعات و پاسخ به سووالات بر مبنای معیارها و ضوابط مورد توافق در چارچوب یک مدالیته اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: تصمیم ایران برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات با آژانس، نشانگر روح همکاری با این نهاد بین‌المللی و عزم سیاسی ایران برای حل و فصل و رفع ابهامات است.

آخرین دور از مذاکرات ایران و آژانس 19 خرداد در وین برگزار شد.

 این نشست قرار بود اول خرداد برگزار شود که با سفر ناگهانی یوکیا آمانو مدیر کل آژانس به ایران و دیدار با مقامات کشورمان همزمان و برگزار نشد.

یوکیا آمانو پس از مذاکرات 19 خرداد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال، اظهار کرد: "مذاکرات ادامه می‌یابد. هنوز تاریخ این مذاکرات مشخص نشده است. ما از امروز نیازمند بررسی نقطه نظرات رد و بدل شده هستیم."

آمانو تصریح کرد: "انتظار داشتیم که می‌توانستیم مذاکرات را امروز به روشی ساختاری به پایان برسانیم، اما اگر امروز نتوانستیم، امیدوارانه در آینده نزدیک ادامه می‌دهیم."

کد خبر 181872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز