همشهری آنلاین: نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش مدیر کل آژانس را بیانگر تعهد کامل ایران به مقررات پادمان و اساسنامه آژانس خواند.

سلطانیه

علی اصغر سلطانیه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین گزارش یوکیوآمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که دوشنبه شب در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت گفت: این گزارش بار دیگر پس از گذشت 7 سال بازرسی های مستمر بر عدم انحراف مواد و فعالیت های هسته ای ایران به سمت اهداف نظامی و ممنوعه تاکید دارد.

وی در عین حال گفت: اگرچه این گزارش با ورود به جزییات فنی و نیز نقل قول از بخش هایی از قطعنامه شورای امنیت به اعتبار فنی آژانس لطمه زده است ولی در آن به وضوح مشخص است که کلیه فعالیت های هسته ای ایران بویژه غنی سازی کاملا زیر نظر آژانس است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین درباره آمار و ارقام مندرج از تولیدات هسته ای ایران در گزارش گفت: آمار و ارقام از فعالیت های ایران نشانگر گام هایی در جهت پیشرفت و موفقت ایران در زمینه تکنولوژی هسته ای است.

وی ادامه داد: این گزارش نشان دهنده موفقیت جمهوری اسلامی ایران و تسلط به تکنولوژی هسته ای بویژه غنی سازی است و در عین حال تعهد ایران به مقررات پادمان و اساسنامه آژانس را به وضوح نشان می دهد و تاکید دارد که تمامی فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس انجام می شود.

سلطانیه در پایان درباره درخواست های مندرج در گزارش آمانو از ایران تاکید کرد: بی شک خواسته های شورای امنیت که هیچ گونه مبنای حقوقی و فنی ندارد و فراتر از ان پی تی است غیر قابل اجراست.

 

کد خبر 115639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز