یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

گروه بورس: سهام شرکت مپنا با یک روز تأخیر و در روز سه‌شنبه 15 اسفند، در بورس تهران عرضه می‌شود.

سیدعلی حسینی، عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اورق بهادار با اعلام این خبر گفت: عرضه سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) برای رعایت آیین‌نامه‌های داخلی بورس و انتشار گزارش بودجه این شرکت به روز سه‌شنبه موکول شد.

به گفته او عرضه هر سهم باید 2 روز پس از انتشار گزارش بودجه آن شرکت انجام شود.

وی افزود: ترجیح دادیم، ابتدا اطلاعیه و گزارش مالی شرکت را به بازار منعکس کنیم و سپس عرضه سهام مپنا را در بورس انجام دهیم.

حسینی تصریح کرد: روز سه‌شنبه 3 درصد از سهام مپنا عرضه خواهد شد و دو درصد باقی مانده ظرف روزهای بعد در بورس عرضه می‌شود. براساس گزارش بودجه شرکت مپنا سود هر سهم این شرکت برای سال مالی آینده (86) مبلغ 579 ریال پیش‌بینی شده است.

عرضه فولاد مبارکه

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از عرضه سهام فولاد مبارکه در هفته آینده خبر داد و گفت: سهام فولاد مبارکه هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد.

به گفته وی براساس توافق اولیه عرضه سهام این شرکت در روز یکشنبه آینده انجام خواهد شد.

روز یکشنبه هفته آینده به صورت تدریجی 5 درصد سهام فولاد مبارکه، یعنی 790میلیون سهم این شرکت به عنوان بزرگترین عرضه اولیه تاریخ  بورس روی میز فروش می رود.

در مرحله نخست  3 درصد (معادل 474 میلیون سهم) و سپس 2 درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه در تالار فرعی بورس عرضه خواهد شد.

هر چند به طور معمول در هفته‌های پایانی سال برخی از سهامداران حقوقی و حقیقی اقدام به فروش سهام می‌کنند اما با توجه به جذابیت‌های این شرکت و وضعیت مطلوب تولید و فروش و پوشش 63 درصدی سود 324 ریالی شرکت در طول 6 ماه به نظر می‌رسد از عرضه سهام فولاد استقبال چشمگیری به عمل آید.

کد خبر 17110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز