گروه اجتماعی: مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی‌ناجا گفت: از 15 اسفند امسال تا بیستم فروردین سال 86 طرح 35 روزه نوروزی پلیس نظارت بر اماکن عمومی‌ناجا اجرا می‌شود.

سردار محمد علی نجفی گفت: این طرح متوجه مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی و درون شهری، ‌مراکز حمل و نقل و مراکز تفریحی، توریستی و زیارتی است.

وی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، افزود: ایجاد امنیت اخلاقی عموم مردم و تامین حقوق شهروندی از برنامه‌های اداره کل نظارت بر اماکن عمومی‌ناجا می‌باشد.

نجفی با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال سه میلیون و 50 هزار بازدید از اماکن عمومی‌و اصناف کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: این درحالی است که سال گذشته در همین مدت دو میلیون‌و چهارصد هزار بازدید داشتیم که افزایش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

وی به اولویت‌های اداره کل نظارت براماکن عمومی‌ناجا اشاره کرد و گفت: نظارت بر آموزشگاه‌ها، نظارت بر توزیع البسه، محصولات فرهنگی، حمل و نقل محصولاتی که در حاشیه مدارس توزیع می‌شود، از جمله مهمترین برنامه‌های این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی‌ناجا با بیان این که 85 درصد از پرونده‌های اماکن مربوط به واحدهای بدون مجوز است، خاطر نشان کرد: 535 هزار تذکر کتبی به اصناف داده شده که از این تعداد به 93 هزار مورد آن رسیدگی و 18 هزار پرونده تشکیل و تعدادی هم به مراجع قضائی و بقیه به شورای حل اختلاف معرفی شده اند.

وی عمده‌ترین تخلفات این 18 هزار واحد متخلف را مربوط به توزیع محصولات ضد فرهنگی و گیم نت شرکت‌ها برشمرد و گفت: در این رابطه جلساتی با شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان‌های ذیربط برگزار شده است.

سردار نجفی تصریح کرد: در سال جاری 5 شبکه سازمان یافته که در امر تهیه و توزیع محصولات غیر مجاز فعالیت داشتند شناسایی و تعدادی دستگیر شدند.

مدیر کل نظارت بر اماکن عمومی‌ناجا در رابطه با چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در این زمینه جلساتی با واحدهای رنگ فروش و مجامع رنگ فروشی و توزیع مواد اولیه تهیه مواد محترقه گذاشته شده است.

کد خبر 15366

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز