چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: مدیرکل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اعلام کشف 100 درصدی سرقت بانک اظهار داشت: 63 درصد از کل سرقت‌ها در 4 استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس صورت می‌گیرد.

سرهنگ محمدرضا مقیمی، مدیرکل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا در همایش رؤسای پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به کسب موفقیت‌های فراوان درخصوص کشف سرقت در کشور، گفت: طی 10 ماهه گذشته وضعیت سرقت از لحاظ نسبت کشف به وقوع، ‌درصد قابل توجهی افزایش داشته و میزان ریسک سرقت نیز 10 درصد افزایش داشته است.

مقیمی به سرقت موتورسیکلت در کشور که رتبه دوم را در میان انواع دیگر جرایم دارد، اشاره کرد و گفت: این نوع سرقت که 19 درصد از کل جرایم را تشکیل می‌دهد به عنوان حساس‌ترین موضوع مد نظر ماست زیرا قشر جوان را در برمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سرقت موتورسیکلت، سرقت لوازم داخل خودرو با 21 درصد از کل جرایم و سرقت منزل با 10 درصد، بالاترین میزان وقوع جرایم را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی استان ایلام، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری،‌ اردبیل و زنجان را به عنوان استان‌هایی نام برد که کم‌ترین سرقت را داشته‌اند و تصریح کرد: ما سعی داریم تا تلاش و هدف خود را بیشتر بر روی استان‌هایی بگذاریم که سرقت بیشتری دارند.

سرهنگ مقیمی گفت: در 10 ماهه گذشته تهران بزرگ بالاترین میزان وقوع و کشف را در کیف‌قاپی داشته است.

کد خبر 16311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز