آگاهی ناجا با تأکید براین که به شکایت‌های مربوط به اعمال منافی عفت به صورت محرمانه رسیدگی می شود، توصیه کرد: زنانی که از سوی برخی از رانندگان خودروهای سواری مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند با اطلاع به موقع، مانع از قربانی شدن دیگران شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ  علی تواضعی، مدیرکل مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا گفت: مجرمان در پی یک فرصت مناسب برای ارتکاب جرم هستند که با گرفتن این فرصت، قطعاً میزان جرایم نیز کاهش می‌یابد.

وی از زنان خواست که در مسافرت‌های درون شهری حتماً از وسائط نقلیه عمومی و برای مسافرت های بیرون شهری نیز از پایانه مسافربری استفاده کنند.

او اعلام داشت: 30 درصد از تجاوز به عنف در پوشش مسافرکش ها در کشور به وقوع می‌پیوندد.

سرهنگ تواضعی بر استفاده از آژانس هایی که در نزدیکی محل سکونت خانواده ها قرار دارند، تأکید کرد و گفت: بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از قربانیان، اغلب تنها بودند بنابراین لازم است زنان هنگام استفاده از خودروهای سواری شخصی حتماً کسی را به همراه خود ببرند.

مدیرکل مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی همچنین از قربانیان خواست که موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

وی یادآور شد: با آزاد بودن مجرم، هر آن فرد دیگری در معرض خطر قرار می‌گیرد و این وظیفه اخلاقی قربانی است که با اطلاع به موقع، پلیس را در دستگیری متهم یاری دهد.

وی با اعلام اینکه کلیه تحقیقات و رسیدگی به شکایات قربانیان به دستور فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس آگاهی ناجا، کاملاً محرمانه صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: جهت رسیدگی به این گونه پرونده ها نیز از افسران نسوان استفاده می‌شود.

کد خبر 13114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز