گروه اجتماعی: دادستان کل کشور، گفت: در قانون نسبت به برخورد با جرائم سازمان‌‏یافته که توسط باندهای خاص اتفاق می‌‏افتد، حساسیت بیشتری وجود دارد و در برخورد با آنها هیچگونه اغماضی اعمال نمی‌‏شود.

حجت‌‏‌‏الاسلام قربانعلی دری‌‏نجف‌‏آبادی، دادستان کل کشور، در نخستین همایش ملی نقش نهادها و سازمان‌‏ها در مبارزه با سرقت وسائل نقلیه، گفت: اگر افرادی به انجام اعمال مجرمانه و تخلف عادت کرده باشند، نباید با آنان با ملاحظه رفتار کرد و نباید هیچگونه مرخصی یا عفوی در خصوص آنان اجرا شود.

وی افزود: کسانی که به طور مکرر برای جامعه مشکل‌‏آفرینی می‌‏کنند، باید با جدیت و توجه بیشتری به جرائم آنان رسیدگی کرد و تنها در صورت داشتن قاطعیت در برخورد با چنین افرادی به نتیجه خواهیم رسید.

به گفته دادستان کل کشور، در صورت لزوم شعب تخصصی در بحث سرقت خودرو راه‌‏اندازی شده و قضات نیز به صورت تخصصی به‌کارگیری خواهند شد.

سرقت روزانه 40 خودرو در کشور

فرمانده نیروی انتظامی نیز در این همایش گفت: به طور متوسط روزانه 40 خودرو در کشور سرقت می‌‏شود که پلیس حدود 90 درصد خودروهای سرقتی را کشف و شناسایی می‌‏کند.

سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم، گفت: نیمی از جرائم خرد در کشور به وسایل نقلیه مربوط می‌‏شود و اگر سرقت وسایل نقلیه را کنترل کنیم، میزان جرائم خرد در کشور حدود 20 درصد کاهش می‌‏یابد.

وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت‌‏های بدون سند، قطعاً سرقتی هستند و در بحث صدور کارت هوشمند سوخت، تنها 30 درصد صاحبان موتورسیکلت به مراکز تعیین شده مراجعه کرده‌‏اند.

مردم از وقوع حوادث تروریستی در نوروز نگران نباشند

نیروی انتظامی در ایام نوروز تمام توان خود را جهت حفظ آرامش هموطنان بسیج خواهد کرد.
فرمانده ناجا در حاشیه این همایش در پاسخ به این سؤال که حادثه اخیر مقارن با روزهای آخر سال رخ داده است، نیروی انتظامی چه تمهیداتی برای آرام نگه‌داشتن کشور در ایام نوروز دارد؟ اطمینان خاطر داد: ما شواهدی در دست نداریم که اقدامات تروریستی در کشور فراگیر باشد. اتفاقات اخیر کوچک بوده و تنها تلاش برای بزرگنمایی آن وجود داشت.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم تأکید کرد: سال گذشته گروهک‌های مسلح زیادی را داشتیم که فعالیت‌های خطرناکی را آزادانه انجام می‌دادند اما با اعمال حاکمیت ناجا و دستگاه‌های ذیربط، امسال شاهد پنهان شدن این گروهک‌ها و فعالیت کمتر آنان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوادث سیستان نیز باید به دنبال دست‌های بیگانه بود. وی تاکید کرد: امروز سیستان و بلوچستان دیگر در شاخص جرایم کشوری رتبه اول را ندارد و این به معنی آن است که وضعیت جرم در این منطقه بحرانی نیست. 

فرمانده ناجا با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های خاص جهت تجهیز تمامی شهرهای کشور به تجهیزات انتظامی و امنیتی، خاطرنشان کرد: با وقوع این حادثه دستورالعمل‌هایی تدوین و مقرر شد شهرهای مختلف به تجهیزات امنیتی و انتظامی مجهز شده و نیروها نیز آموزش‌های لازم را ببینند.

کد خبر 16051

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز