گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلا‌می ایران گفت: با تغییر ساختار در این نیرو، توان عملیاتی پلیس بیش از 50 درصد ارتقا می یابد.

سردار سرتیپ پاسدار احمدی مقدم که برای بازدید از یگان‌های مستقر در رزمایش اقتدار -2 روز پنجشنبه به استان کرمان سفر کرده بود، افزود : در ساختار جدید توان عملیاتی ناجا بیش از 50 درصد ارتقا می یابد، بدون آنکه منابع جدیدی به کار گرفته شود.

وی تکمیل پلیس های تخصصی، کوچک کردن ستادها و رده های پشتیبانی و توجه به رده های ماموریتی از جمله پاسگاهها ، کلا‌نتری ها ، پلیس راه ، مرزبانی و خدمات انتظامی را از موارد ساختار جدید نیروی انتظامی اعلا‌م کرد.

فرمانده نیروی انتظامی مهمترین مرز ایران را منطقه سیستان و بلوچستان دانست و گفت: با ایجاد استحکامات، انسداد مرز و بکارگیری تجهیزات فنی در این منطقه از قاچاق انسان ، کالا و مواد مخدر جلوگیری می شود.

احمدی مقدم از فعالیت سرویس های امنیتی خارجی برای ورود مواد مخدر ، مشروبات الکلی و محصولات ضد فرهنگی مبتذل به ایران خبر داد و افزود: با تلا‌ش نیروی انتظامی میزان کشفیات در این بخش در هفت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 70 درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی کاهش مزاحمت به نوامیس مردم ، تجاوز به عنف و فرار دختران از منزل را در این مدت در مقایسه با پارسال نشان بهبود وضعیت امنیت اخلا‌قی برشمرد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر امسال نیز در مقایسه با پارسال 60 درصد افزایش داشت.

رزمایش اقتدار -2 در پنج مرحله با اهداف انسجام سازمانی با تجهیزات جدید، ارتقای توان رزمی نیروها و حضور مستمر در مناطق نیاز به عملیات اجرا می‌شود.

کد خبر 8586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز