گروه اجتماعی: فرمانده پلیس مرزی ناجا ضمن تشریح عملکرد نیمه اول امسال این یگان با اشاره به کشف 19 تن انواع مواد مخدر در این مدت ، خاطر نشان کرد: 90درصد مواد مخدر در واحدهای مرزی از طریق عملیات رزمی کشف می‌شود.

سردار «بهنام شریعتی فر» گفت: بخشی از ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده واحدهای مرزی است، برخورد با جرایم مرزی مانند قاچاق سلاح، مواد مخدر، مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره و کالاهای اقتصادی که مهمترین آن فرآورده‌های سوختی می‌باشد. 

وی یادآور شد: در شش ماهه امسال با تلاش پلیس مرزی، شاهد رشد 22 درصدی کشفیات مواد مخدر بودیم که علاوه براین، میزان کشفیات مواد مخدر تخریب کننده و با خلوص بالا مانند هرویین و کریستال افزایش چشمگیری داشته است.

شریعتی فر افزود: در شش ماهه نخست امسال، 19تن انواع مواد مخدر در نوار مرز شرقی کشف شد که میزان آن در مدت مشابه سال قبل، 16 تن بود.  

فرمانده پلیس مرزی ناجا، با تاکید براینکه تلاش ماموران مرزی در جهت کشف مواد مخدر در مبادی ورودی کشور است، یادآور شد: 99 درصد کشفیات واحدهای مرزی در نوار مرز شرقی کشور صورت می‌گیرد تا از رسوخ و ورود مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شود. 

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از کشفیات مواد مخدر در واحدهای مرزی از طریق عملیات رزمی (درگیری مسلحانه) کشف می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که، در واحدهای دیگر نیروی انتظامی، کشفیات بیشتر از طریق اقدامات اطلاعاتی و عملیات انتظامی (ایست و بازرسی ها) صورت می‌گیرد.

سردار شریعتی فر از وقوع 200 فقره عملیات رزمی در شش ماهه نخست امسال در مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: طی این عملیات حدود 59 تن از اشرار به هلاکت رسیدند.

وی همچنین از کاهش آمار شهدا در مدت فوق خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته، 28 تن از ماموران به شهادت رسیدند که این رقم در مدت مشابه امسال با وجود افزایش عملیات های رزمی، 10 نفر بود.

کد خبر 8146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز