گروه اجتماعی: مدیر کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در خصوص استفاده از اصطلاحات و عناوین خارجی برای نامگذاری اماکن و محصولات داخلی گفت: این موضوع در چند حوزه تعریف شده است؛ بخش اول، برخورد با افرادی است که در تبلیغات محیطی خود از اصطلاحات خارجی استفاده می‌کنند و در بخشی دیگر، مغازه‌هایی هستند که بدون اطلاع از قانون، از نام‌های خارجی برای فروشگاه خود استفاده کرده‌اند.

بر این اساس طی هماهنگی با وزارت ارشاد، تقسیم کاری صورت گرفت و به این ترتیب به مالکان نزدیک به 3هزار مغازه تذکر داده شد و 10مغازه نیز که به این تذکرات توجهی نکردند، پلمپ شدند.

محمدعلی نجفی- مدیر کل نظارت بر اماکن عمومی ناجا- با حضور در مرکز نظارت همگانی ناجا (197) در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، افزود: بخش دیگر، مربوط به شرکت‌ها و تولیدکنندگان بزرگ کالا می‌شود که از عناوین خارجی استفاده می‌کنند که در این زمینه نیز طی هماهنگی با وزارت صنایع، مشکل تا حدود زیادی حل شده است.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در بخشی دیگر، وسایل حمل و نقل بین‌شهری هستند که از عبارات و اصطلاحات خارجی روی وسیله خود استفاده کرده‌اند که در این خصوص نیز با مسئولان مربوطه جلساتی داشته و با راهنمایی و رانندگی نیز هماهنگ شده که با متخلفان برخورد کنند.

نجفی از فعالیت حدود یک میلیون واحد صنفی و اماکن عمومی غیرمجاز در سراسر کشور خبر داد که به دلایل گوناگون همچون موانع اداری موفق به دریافت مجوز نشده‌اند. 

وی افزود: دو حرکت در جهت قانونمندکردن این مراکز صورت گرفته است که در مرحله اول، با مکانیزه‌کردن خدمات انتظامی، یکی از مهمترین مراحل اخذ مجوز با مراجعه متقاضیان به «پلیس + 10» در کار آنها تسریع می‌شود.

وی تصریح کرد: در این صورت حجم زیادی از متقاضیان که به ادارات اماکن مراجعه می‌کردند به «پلیس + 10» مراجعه کرده و با تحویل مدارک‌شان در کمتر از یک روز، مراحل انتظامی خود را طی می‌کنند.

سردار نجفی افزود: بر این اساس، افرادی که مشاغل غیرحساس دارند در کمتر از یک روز می‌توانند این مراحل را طی کنند و این در حالی‌است که طبق قانون، طی این مرحله 15روز به طول می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مشاغل حساس با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته، تمام پایگاه‌ها به صورت مکانیزه با هم در ارتباطند و خدمات انتظامی در کمتر از 10 روز ارائه می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با بیان این‌که این طرح از حدود یک سال قبل به اجرا در آمده است، گفت: هم‌اکنون طبق ماده 27 نظام صنفی با واحدهای صنفی غیرمجاز که جهت اخذ مجوز مراجعه نکنند، برخورد می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا در خصوص سوءاستفاده برخی افراد از اتاق‌های پرو، گفت : جهت رفع این مشکل با اتحادیه‌های صنفی جلساتی را برگزار و مشکلات را گوشزد کرده‌ایم که متعاقبا آنها نیز به واحدهای صنفی خود تذکرات لازم را داده‌اند.

وی افزود: در مرحله دیگر خودمان وارد عمل شده و از برخی بوتیک‌ها بازدید کرده‌ایم که در سال‌84 ، سه بوتیک که با قرار  دادن دوربین فیلمبرداری در اتاق پرو اقدام به سوءاستفاده  غیراخلاقی ‌کرده بودند، پلمپ شدند. مدیرکل نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد:  در سال‌جاری، هیچ موردی در این زمینه گزارش نشده است.

قهوه‌خانه‌ها در حاشیه مدارس حق فعالیت ندارند

رئیس اداره اماکن نیروی انتظامی گفت: وجود قهوه‌خانه‌ها در حاشیه مدارس ممنوع است و اداره اماکن از فعالیت آنها در این مکان‌ها جلوگیری می‌کند. 

نجفی افزود: اماکن عمومی که در حاشیه مدارس به دانش‌آموزان خدمات می‌دهند، تحت نظارت ویژه اداره اماکن قرار دارند و در این راستا نیز اجازه ایجاد مشاغل کاذب را در حاشیه مدارس نداده و با آن برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها حق ندارند در حاشیه مجتمع‌های آموزشی فعالیت کنند و در صورتی که مبادرت به این اقدام کنند اداره اماکن از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.

کد خبر 10203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز