چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث : افسر گشت کلانتری 101 تجریش که پس از حمله جوان مسلح با ضربه چاقوی او به شدت زخمی شده بود، پس از 150 متر تعقیب و گریز سرانجام توانست ضارب خود را دستگیر کند، شجاعت این پلیس باعث شد فرمانده پلیس از اقدام وی تقدیر کند.

عصر 14 آذر اهالی کوچه‌ای در خیابان ولیعصر، در تماسی تلفنی با مرکز110، به پلیس اطلاع دادند فرد مشکوکی سوار بر یک موتورسیکلت ازچند ساعت قبل دراین محل تردد مشکوکی دارد . با اعلام این گزارش، ستوان دوم علی مهدی پور به همراه راننده کلانتری به محل اعزام شدند، افسر پلیس به محض شناسایی مرد موتورسوار، هنگامی که قصد تحقیق از این متهم را داشت ناگهان از سوی وی مورد حمله قرار گرفته و با وارد آمدن ضربه چاقو به ناحیه شکمش به شدت مجروح شد.
لحظاتی بعد در حالیکه متهم بعد ازمجروح کردن پلیس قصد فرار داشت، افسر وظیفه شناس پلیس با اینکه دراثرجراحت دچارخونریزی شدیدی بود ازتعقیب وی دست نکشید و بعد از 150 متر تعقیب وگریز وقتی متهم را درتیررس خود دید بر طبق قانون بکار گیری اسلحه با شلیک به ناحیه پای متهم وی را مجروح کرد و هنگامیکه مطمئن شد وی قادر به فرار نیست به دلیل شدت خونریزی برروی آسفالت سردخیابان بیهوش شد.
با انتقال افسرجوان و متهم به بیمارستان تلاش برای نجات آنها آغاز شد و از آنجا که حال افسر پلیس وخیم به نظر می‌رسید وی به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت، اما پس از انجام عمل جراحی با بهبودی حالش به بخش مردان بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. در حالی که هم اکنون متهم فراری تحت مراقبت‌های پلیسی در بیمارستان به سر می برد تحقیقات ماموران درباره سوابق او نشان می دهد که وی سارق سابقه داری است که با استفاده از موتورسیکلت مسروقه در زمان حادثه قصد سرقت خودرو داشته است.
  این جوان که علی نام دارد در بازجویی های انجام شده گفته است: آن روز در حالی که یک قبضه سلاح قلابی همراه خود داشتم می خواستم با معرفی خودم به عنوان مامور اقدام به سرقت خودرو کنم که مامور پلیس به من مظنون شد و مجبور شدم برای فرار او را مجروح کنم. سردار رادان، فرمانده پلیس تهران با صدور دستور ارایه امکانات پزشکی از حس وظیفه شناسی این مامور جوان تجلیل کرد.
کد خبر 10316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز