همشهری آنلاین: مراسم تودیع سردار نجفی رئیس سابق و معارفه سرهنگ کریمی رئیس جدید پلیس بین الملل نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس در این مراسم، سردار ذوالفقاری، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی در سخنانی به چگونگی و شرایط مسوولیت پذیری و واگذاری مسوولیت ها در نظام اسلامی پرداخت.

وی به جایگاه اینترپل در ناجا اشاره کرد و گفت: با توجه به معاهدات و مقررات بین المللی این سازمان روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی تبادل اطلاعات، جلب و استرداد متهمان و مجرمان، ایجاد هماهنگی برای حضور ناجا در کنفرانس های بین المللی، استفاده از تجربیات سازنده و فناوری پلیس سایر کشورها، حضور در همایش های بین المللی و کیفی سازی سفرهای خارجی مسسولان ناجا را از مسایلی دانست که توجه به آنها بر کیفیت فعالیت پلیس بین الملل تاثیرخواهد گذاشت.

در ادامه این مراسم، سردار نجفی که مدت 5 سال ریاست اینترپل ناجا را برعهده داشت، به ارایه  گزارشی از عملکرد این سازمان در دوره ریاست خود پرداخت.

وی به برگزاری نخستین اجلاس روسای پلیس کشورهای اسلامی در اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد از شرکت کنندگان در این اجلاس از نحوه اجرای آن ابراز رضایت کردند.

وی از تحت پیگرد قرار گرفتن 100 نفر از منافقین از سوی پلیس بین الملل خبر داد.

نجفی گفت: تیمی از دبیرخانه سازمان پلیس بین الملل به ایران سفر کرد و در گزارش خود ارزیابی مثبتی از وضعیت پلیس ایران داشت.

سردار نجفی اظهار داشت: برنامه ها و وظایف کارکنان این سازمان مصوب می باشد. همچنین به دلیل نوع وظایف ، کلاس های آموزش زبان انگلیسی، عربی و ... نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. 

وی به بخش ترجمه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بحث ترجمه نیز نامه ها و گزارش های دریافتی از سایر کشورها به صورت لحظه ای ترجمه و پاسخ داده می شود.

وی همچنین جایگاه پلیس بین الملل ایران در دبیرخانه این سازمان را بسیار خوب توصیف کرد.

سرهنگ دکتر کریمی، رییس جدید اینترپل ناجا پیش از این مسوولیت ریاست مرکز تشخیص هویت نیروی انتظامی را بر عهده داشت.

کد خبر 13311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز