فرمانده نیروی انتظامی از کاهش71درصدی جرایم تجاوز به عنف در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه پوشش اسلامی (ریحانه) با بیان این که مسایل اخلاقی و امور مرتبط با بانوان از جمله مهمترین موضوعاتی است که برای ارتقای امنیت اجتماعی همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: بر این اساس طی سال جاری ناامنی ناموسی و تردد بانوان در ساعات تاریکی شب همواره از جمله مسایل نگران کننده برای عموم بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت اجتماعی با هدف مبارزه با جرایم خشن و به عنف، خاطرنشان کرد: در این میان موضوع مزاحمت و تجاوز به عنف به طور جدی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده ناجا از کاهش و مهار 71 درصدی جرایم تجاوز به عنف در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه مسوولان قضایی نیز با همکاری نیروی انتظامی برخورد قاطعانه‌ای با این دسته از مجرمان داشته‌اند.

به گفته سردار احمدی‌مقدم، ابتدای اجرای طرح امنیت اخلاقی برخی تصور کردند که نیروی انتظامی قصد دارد با این طرح در برابر زنان قرار گیرد و با بانوان برخورد کند، این در حالی بود که هدف اصلی پلیس همواره حمایت از بانوان و دختران در جامعه بوده است.

وی با تاکید بر برخورد با هنجارشکنان عفت عمومی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس هدف نیروی انتظامی در این گونه مقابله‌ها، حفظ فرهنگ و عرف جامعه است، از این رو تمامی این طرح‌ها با وجهه فرهنگی اجرا می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در این میان همکاری اصناف، تولید کنندگان، عرضه کنندگان پوشاک و وزارت ارشاد، صدا و سیما و به طور کلی تمامی دستگاههایی که به نوعی می‌توانند در ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی نقش داشته باشند، برای آموزش عمومی و ارایه هشدارهای ایمنی بسیار مؤثر است.

 سردار احمدی‌مقدم از افزایش3 برابری دستگیری‌ها در حوزه مزاحمت‌های خیابانی در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: دستگیری این افراد در حالیست که نیروی انتظامی برخورد بسیار شدیدی با این افراد نکرده و پس از اخذ تعهد اقدام به آزاد سازی آنها کرده است.

وی با اشاره به مراکز خرید و پرتردد خاطر نشان کرد: امروزه بانوان حضور پررنگ‌تری در جامعه و معابر عمومی دارند، از این رو با توجه به تغییر شرایط، معابر باید برای زنان مأمن امنیت باشد.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه ریحانه در مصلای تهران، گفت: برخی از تولید کنندگان و فروشندگان تصور می‌کنند که لباس اسلامی بازار فروش نداشته و عرضه و خرید آنها به صرفه نیست اما با راه‌اندازی این نمایشگاه نشان دهیم که این نوع البسه مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: امروزه مشکل خانواده‌های متدین و محجبه در بازار لباس، تهیه لباس‌های مناسب با طرح و مدل‌های زیباست که با برگزاری چنین نمایشگاهی دیگر مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

به گفته فرمانده ناجا، در حال حاضر فروشگاههای عرضه پوشش شرعی در همه جای دنیا وجود دارد و امیدواریم با همکاری وزارت بازرگانی و ارشاد شاهد برگزاری گسترده این گونه نمایشگاهها باشیم.

سردار احمدی مقدم با بیان این که مقوله حجاب مقوله‌ای فرهنگی است، اضافه کرد: نمی‌توان صرفا با بایدها و نبایدها مساله مساله حجاب را کنترل کرد.

از سوی دیگر سردار منیری، دبیر ستاد اجرایی اولین نمایشگاه پوشش اسلامی (ریحانه) نیز ترویج فرهنگ اسلامی و ایجاد حلقه اتصال میان فروشندگان، تولید کنندگان، مصرف کنندگان پوشاک، ارایه الگوهای جدید منطبق با مبانی دینی و اخلاقی و عرضه انواع لباس اسلامی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز از ساعت 9صبح تا اذان ظهر و از ساعت 16 تا 23 شب فعالیت می‌کند و تنها صبح روزهای جمعه به دلیل برگزاری نماز جمعه فعالیت نخواهد کرد.

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه ریحانه با بیان این که این نمایشگاه دارای 120 غرفه شامل 70 غرفه تولیدی، 15 غرفه طراحی لباس و 30 غرفه مرتبط با عرضه اقلام فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در این میان غرفه‌ای نیز به میراث فرهنگی با هدف شناسایی فرهنگ ایرانی از دوران قدیم و پوشش و حجاب سنتی و قدیمی ایران اختصاص یافته است.

در ادامه این مراسم احمدرضا خطینی، عضو هیات علمی بنیاد تعاون ناجا و مدیر عامل مؤسسه قوامین نیز با بیان این که مؤسسه قوانین حامی مالی این نمایشگاه است، اظهار کرد: مؤسسه قوامین با اعتقاد به این اقدام فرهنگی، از آن حمایت مالی می‌کند.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، تبلیغ نوع پوشش برتر برای بانوان بوده که کیفیت و میزان کار نیز بسیار حایز اهمیت است

کد خبر 1293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز