رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت گشت های کنترل نامحسوس راهنمایی و رانندگی با خودروهای مدل بالا و لباس شخصی در سطح شهر و بزرگراه ها به منظور شناسایی رانندگان متخلف خبرداد.


سردار حسین ساجدی نیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مهر  با اشاره به آغاز فعالیت آزمایشی گشت های ویژه کنترل نامحسوس در سطح شهر از هفته گذشته ، افزود : ماموران کنترل نامحسوس متشکل از نخبه ترین افسران مجموعه راهنمایی ورانندگی هستند که پس از گذراندن آموزش های تخصصی لازم در این زمینه به خدمت گرفته شده اند .

 وی در خصوص نحوه فعالیت گشت های نامحسوس در سطح شهر گفت : ماموران کنترل نامحسوس با لباس شخصی در خودروهای مدل بالایی که نشانه کوچکی از پلیس راهنمایی و رانندگی بر روی آنها حک شده با تردد در سطح شهر به کنترل تردد ها و شناسایی رانندگان متخلف می پردازند .

 ساجدی نیا با اشاره به تدابیر راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از امکان سوء استفاده در این زمینه گفت : گشت های نامحسوس موظف شده اند زمانی که قصد متوقف کردن خودروی متخلفی را داشته باشند باید از چراغ گردان خودرو استفاده کرده و موظف به نشان دادن کارت شناسایی به راننده هستند .

 وی با تاکید بر اینکه وظیفه این ماموران فقط در حیطه برخورد با تخلفات رانندگی محدود نمی شود، تصریح کرد: وظیفه گشت های نامحسوس فقط برخورد با تخلفات رانندگی در سطح شهر نیست بلکه این گشت ها در صورت رویت موارد انتظامی مانند برخورد با خودروهای سرقتی و... نیز وارد عمل می شوند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بار دیگر با تاکید بر درخواست خود شهروندان مبنی بر تقویت گشت های نامحسوس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر، اظهار داشت : گشت های کنترل نامحسوس در ابتدا با توجه به درخواست بسیاری از شهروندان تهرانی ایجاد شد، زیرا بسیاری از خلافکاران فقط در صورت مشاهده خودروی پلیس محتاطانه رفتار کرده و مرتکب تخلف نمی شوند اما در غیر این صورت، ترسی از انجام تخلف نداشته و علاوه بر خود برای سایررانندگان نیز مشکل ساز می شوند.

کد خبر 1290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز