گروه اجتماعی: نصب شمایل ائمه اطهار توسط هیئت‏های مذهبی ممنوع است و به دلیل اشکال شرعی این اقدام، پلیس رأساً نسبت به جمع‌‏آوری آن اقدام می‌‏کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در یک نشست خبری با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری برای جمع‌آوری شمایل ائمه، افزود: در صورتی که مأموران نیروی انتظامی، شمایلی را در سطح شهر مشاهده کنند، قطعاً از مسئولان هیئت‌های مربوطه می‌خواهند تا نسبت به جمع‌آوری این شمایل اقدام کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم با هماهنگی‌ نهادهای مربوط صورت گرفته است.

سردار احمدرضا رادان خاطرنشان ‌کرد: در حال حاضر بیش از 8 هزار هیئت مذهبی در تهران فعال هستند که بسیاری از آنها نسبت به ممنوعیت استفاده از شمایل توجیه شده‌اند و شمایل‌ خود را جمع‌آوری کرده‌اند.

وی در خصوص ممنوعیت علم‌کشی توسط هیئت‌های مذهبی ، گفت: در سال جاری تمرکز بیشتری بر روی موضوع ممنوعیت نصب شمایل بوده است و قرار است در خصوص موضوع علم‌کشی هماهنگی لازم با مسئولان ارشاد و علما صورت گیرد تا نحوه انجام این کار مشخص شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان ‌کرد: از هیئت‌های مذهبی درخواست شده که تا ساعت 24 برنامه‌‌های خود را به پایان برسانند، اگر هیئتی بعد از این ساعت فعالیت کند، پلیس با آنان صحبت کرده و تذکر می‌دهد.

رادان افزود: محرم باید به عنوان یک فرصت مورد توجه قرار گیرد و نباید آن را به تهدید تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر این‌که قمه‌زنی اقدامی غیرقانونی است، خاطرنشان‌ کرد: در صورتی که پلیس مکان‌هایی را شناسایی کند که در آنها قمه‌زنی صورت می‌گیرد، قطعاً با حضور در آن مکان، نسبت به برخورد  و دستگیری افراد اقدام خواهد کرد.

رادان با اشاره به فعالیت گشت‌‌های ویژه پلیس، تصریح‌ کرد: این گشت‌‌ها به‌صورت مقطعی عمل می‌‌کنند و عمدتاً به مراکزی وارد می‌شوند که در آن اماکن با خلأهای انتظامی مواجه هستیم و مردم نیز در این زمینه نگرانی‌هایی دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: سیستم هوشمند گشت‌ها در حال راه‌اندازی است و تا پایان سال این سیستم به صورت آزمایشی در سرکلانتری ششم راه‌‌اندازی می‌شود.

رادان با اشاره به این‌که پلیس بدون مجوز قضائی به هیچ منزلی وارد نمی‌شود، گفت: پلیس تنها در صورت تعقیب جرم مشهود بدون مجوز قضائی حق ورود به منازل را دارد و در بحث جمع‌آوری ماهواره‌ها به هیچ عنوان بدون مجوز قضائی وارد منزل کسی نشده است.

به گفته وی، ورود به منازل افراد بدون مجوز قضائی برای جمع‌آوری ماهواره غیرقانونی است.

وی همچنین در خصوص جمع‌آوری سی دی‌های غیرمجاز، توضیح داد: در طرحی که توسط پلیس امنیت تهران اجرا شد، حدود 90 هزار سی ‌دی غیرمجاز توسط پلیس امنیت جمع‌‌آوری شد که ادامه این طرح همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد و مردم نیز با توجه به مسائلی که در کشور اتفاق افتاده در این خصوص مراقبت‌‌های بیشتری اعمال می‌‌کنند.

کد خبر 13883

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز