مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: احمد نوریان، رئیس ستاد طرح استقبال از بهار اعلام کرد با توجه به تقارن هفته‌های پایانی سال با ایام سوگواری 28 و30 صفر برنامه‌های طرح استقبال از بهار با حفظ حرمت این ایام برگزار خواهد شد.

نوریان گفت: به دلیل تقارن چهارشنبه آخر سال با ایام سوگواری ماه صفر و آگاهی مردم از این موضوع، برنامه‌ها نیز متناسب و با در نظر گرفتن شأن و رعایت آداب تکریم این ایام برگزار خواهد شد. این درحالی است که پس از پایان این ایام شهرداری تهران در نظر دارد به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی‌جشن بزرگی در یکی از میادین اصلی شهر تهران برپا کند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی‌و دادستانی تهران، به شدت با توزیع‌کنندگان مواد محترقه و خطرناک برخورد خواهند کرد، اظهار داشت: کمیته‌هایی با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از مواد محترقه تشکیل شده است به طوری که اعضای این کمیته چهارگانه عبارتند از نیروی انتظامی، صدا و سیما، آتش نشانی و معاونت اجتماعی شهرداری  که هرکدام به منظور تأمین نظم و امنیت، امداد و نجات، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی و ایمنی بیشتر در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

 لذا پیش‌بینی می‌شودامسال شاهد کاهش آسیبهای چهارشنبه آخر سال باشیم. نوریان تاکیدکرد: امسال با توجه به تقارن چهارشنبه آخر سال با ایام سوگواری شهرداری نقاطی برای برپایی مراسم این روز تعیین نکرده است.

رئیس ستاد طرح استقبال از بهار، سازمانهای فعال در اجرای طرح استقبال از بهار را سازمان زیباسازی، سازمان آتش نشانی، سازمان اورژانس، سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری، معاونت اجتماعی، معاونت خدمات شهری و معاونت عمرانی دانست که به مدت یک ماه از 15 اسفند تا 15 فروردین ماه 86 در مناطق 22 گانه تهران به کار آراستگی، نظافت، رفع موانع در شهر، سرعت بخشیدن به عملیات پروژه‌های عمرانی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، کاهش خسارات رفتارهای پرخطر، تکریم سالمندان، کمک به خانواده‌های نیازمند و...مشغول خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول اقدامات شهرداری تهران در حوزه رسیدگی به خانواده‌های در معرض عسر و حرج، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های بی سرپناه و سایر آسیب‌مندان موجب شده امسال نسبت به سال گذشته تعداد کودکان فراری28 درصد کاهش داشته باشد.

وی افزود:با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره)و در قالب طرحی به نام احسان در بهار در نظر داریم میان 70 هزار دانش آموز نیازمند اقدام به توزیع 40 هزار تومان بن نماییم.نوریان در ادامه ازدیگربرنامه‌های طرح استقبال از بهار را طرح «هبه» دانست که بر اساس این طرح وسایل اهدایی مازاد خانگی شهروندان درمیان خانواده‌های نیازمند توزیع خواهدشد.

وی یاد یاران را از دیگر برنامه‌های طرح استقبال از بهار عنوان کرد و گفت: این طرح همزمان با پنجشنبه آخر سال با هماهنگی بنیاد شهید، سازمان بهشت زهرا(س)واداره کل امور ایثارگران شهرداری اقدام به غبار روبی و تعویض پرچم مزار شهداء می‌شود به همین منظور وسایل حمل و نقل عمومی‌به ویژه مترو و اتوبوس طبق هماهنگی به عمل آمده خدمات لازم را به زائرین ارائه خواهند کرد.

به گفته رئیس ستاد طرح استقبال از بهار، با هماهنگی شهرداری تهران و معاونت فرهنگی سپاه پاسداران دسته‌های عزاداری، روز 28 صفر در میدان امام حسین (ع) تجمع کرده و به عزاداری می‌پردازند.

وی افزود: در روز شهادت امام رضا (ع) به کلیه مسافران مشهد مقدس سفرنامه رضوی و به مساجد مزین به نام این امام، پرچم اهدا می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: کتابچه‌های عیدانه و بسته‌های فرهنگی «هشت‌سین» ویژه کودکان توسط سازمان فرهنگی هنری توزیع و طرح «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در سطح شهر به وسیله30 مینی‌بوس سیار اجرا می‌شود.

نوریان تجلیل از نخبگان و خادمان شهر از 6 تا 22 اسفند را از دیگر برنامه‌های ستاد طرح استقبال از بهار برشمرد و با اشاره به برنامه‌های روز 13 فروردین گفت: در این روز که به نامهای «روز طبیعت» و «13 به در» موسوم است برنامه‌های شادی پیش‌بینی شده از جمله اجرای مراسمهای آیینی، پرده خوانی،‌ سورناخوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی وجشنواره .

کد خبر 17222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز