همشهری آنلاین: خسارات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته به رغم تذکرات مکرر مقامات امنیتی،بهداشتی و انتظامی650 میلیون ریال بود.

سخنگوی آتش‌نشانی با اعلام این خبر گفت:در چهارشنبه آخر سال 84 تعداد 293 حادثه در شهر تهران روی داد که بر اثر آن 19 عملیات نجات و 274 مورد اطفای حریق و آتش‌سوزی انجام شد.

فتح الله تیموری افزود: از مجموع کل خسارات مالی فقط 47 میلیون ریال آن در ارتباط با حوادث و ما بقی با حریق و آتش سوزی مرتبط بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: طی مدت زمان یاد شده ، 234 فقره آتش سوزی و حادثه در فاصله زمانی 18 تا 24 رخ داده است که بیش از 220 مورد آن ناشی از انجام مراسم آتش بازی ، پرتاب مواد محترقه و اعمال غیر قانونی (آتش زدن عمدی) است.

تیموری ادامه داد: همچنین تعداد 56 فقره آتش سوزی صرفا ناشی از پرتاب مواد محترقه در منازل مسکونی ، خودروها و فضای سبز و 47 مورد نیز ناشی از آتش بازی و پرتاب مواد مشتعل بوده است.

وی یادآور شد: همچنین حدود 100 مورد نیز به علت سرایت آتش به مواد قابل اشتعال مجاز بوده است.

به گفته تیموری ، مجموع خسارات ناشی از حریق های چهارشنبه سوری معادل 650 میلیون ریال و بقیه خسارات به دلیل وقوع حوادث معمولی از جمله انبار لوازم و تجهیزات رایانه بوده که طی این حادثه به میزان 5 میلیارد ریال خسارت مالی به این محل وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران همچنین تعداد مجروحان حوادث آتش بازی چهارشنبه سوری سال گذشته را ، 7 نفر عنوان کرد.

کد خبر 16919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز