همشهری آنلاین: سردار اسماعیل احمدی مقدم با بیان اینکه اوضاع کشور در چهارشنبه آخر سال رها نیست، گفت: ناجا با کسانی که بخواهند در این روز مزاحمت ایجاد کنند و سلب آسایش عمومی کنند به شدت بر خورد خواهد کرد.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فرمانده نیروی انتظامی که در حاشیه هشتمین همایش سراسری پلیس مرز بانی استانهای ساحلی و مرز بانان در جه یک ناجا با خبرنگاران رسانه ها گفتگو می کرد، اظهار داشت: ناجا با افرادی که در چهار شنبه آخر سال اقدام به مزاحمت،خسارت، راهبندان و سلب آسایش هموطنان کنند به شدت بر خورد می کند.

وی تاکید کرد: با هما هنگی که با دستگاه قضایی شده است، متخلفین در ایام نوروز در بازداشت به سربرده واز تعطیلات نیز محروم خواهند بود.

48کشته و  مجروح در چهارشنبه سوری سال گذشته

سازمان پزشکی قانونی کشور ازکشته و مجروح شدن 48 تن و نقض عضو تعدادی از جوانان در حوادث چهارشنبه سوری سال 85 خبر داد.

به گزارش ایسنا این سازمان از  مرگ 8 تن طی سال گذشته بر اثر انفجار مواد محترقه خبر داد و هشدار داد: بیشترین آسیب ناشی از استفاده مواد محترقه نقص عضو نوجوانان و جوانان بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسن عابدی معاون بالینی پزشکی قانونی با اشاره به 40 شکایت اعلام شده در سال گذشته توسط مصدومان حوادث آتشبازی چهارشنبه آخر سال، گفت: بیشتر خانواده‌ها به دلیل این که نقص عضو توسط خود فرد که در حال استفاده از مواد محترقه بوده و یا افرادی که به نوعی از بستگان شخص مصدوم بوده‌اند، رخ داده، اعلام شکایت نکردند و این در حالیست که آمار موجود اورژانس‌های بیمارستانی از تعداد قابل توجهی نقص عضو خبر می‌دهد.

وی با بیان این که بیشترین آسیب وارده به مجروحانی که شکایت کرده بودند مربوط به سوختگی‌های شدید در ناحیه صورت و اندامهای فوقانی بود، گفت: این در حالیست که از دست دادن بینایی و قطع عضو نیز از دیگر موارد اعلان شکایت طی سالهای اخیر بوده است.

دکتر عابدی افزود: مطالعات بالینی نشان می‌دهد که آمار فوت شدگان حوادث چهارشنبه آخر سال به خصوص در سال گذشته کاهش پیدا کرده، اما متاسفانه آمار فوتی‌های کل کشور در حوادث چهارشنبه آخر سال تغییر نکرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دکتر عابدی، تمامی فوت شدگان حوادث چهارشنبه آخر سال طی سال گذشته مذکر بوده‌اند و علت فوت تمامی آنها انفجار مواد اکلیل سرنج بوده است که یا به صورت حمل در جیب لباس و گرم شدن انفجار رخ داده و یا هنگام مخلوط کردن این مواد انفجار منجر به مرگ به وقوع پیوسته است.

کد خبر 17558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز