سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: کنترل‌های الکترونیکی محسوس و نامحسوس ناجا در سال 86 و ایام نوروز تشدید می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران گفت: در 2 سال گذشته سهل‌گیری هنگام مواجهه با مسائل راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز هر چند اثراتی همچون آرامش اولیه برای رانندگان داشت‌، اما در آن هنگام شاهد افزایش 8 درصدی تلفات جاده‌ای بودیم، از همین‌رو امسال با تشدید کنترل‌ها می‌خواهیم این میزان را تا حد امکان به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات اجتماعی نیروی انتظامی در ایام نوروز اظهار داشت: در سطح ملی نیز نشریه‌ای را با تیراژ گسترده برای مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه 22 اسفند‌ماه، افتتاح اولیه طرح نوروزی در ستاد کل ناجا صورت می‌گیرد، بیان داشت: پس از دو روز فرصت برای استقرار  گروه‌های مشترک نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، اورژانس‌، وزارت بهداشت، شهرداری و امداد خودرو از 25 اسفند ماه سال 85 طرح 20 روزه نوروزی ناجا آغاز می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در طول نوروز با تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی (110) می‌توانند هر یک از این دستگاه‌ها را در دسترس داشته باشند تاکید کرد: امسال نزدیک به 50 میلیون نفر سفر خواهیم داشت که تمهیداتی در این رابطه اندیشیده شده است.

احمدی مقدم با اشاره به کمپ‌های نوروزی برای اقامت موقت مسافران اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که از طرف نیروی انتظامی و شهرداری شده قرار است تعداد کمپ ها گسترش یابد و امنیت‌شان نیز توسط ناجا و یا نگهبان محله تأمین شود.

فرمانده نیروی انتظامی به مسافران نوروزی توصیه کرد که اگر برای ایام نوروز مکانی را جهت اسکان رزرو نکرده‌اند حتماً در این کمپ‌های یاد شده مستقر شوند، هنگام ترک منزل نیز اقدام‌هایی ایمنی را رعایت و در صورت امکان کلانتری محل را نیز در جریان سفر خود بگذارید.

احمدی مقدم پیرامون اسباب‌کشی در ایام نوروز نیز اظهار داشت: نقل و انتقال وسایل منزل هنگام تعطیلات نوروزی بدون کسب مجوز از کلانتری ممنوع است و در غیر این صورت از هر گونه نقل و انتقال اثاثیه منزل جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای نوروزی هموطنان ما در طول ایام تعطیلات رسمی اظهار داشت: در نوروز 86 ، 300 هزار نیروی ناجا در دو شیفت‌کاری برای تأمین امنیت مشغول به کار هستند.

احمدی مقدم همچنین اظهار داشت: 30 هزار نیروی بسیجی نیز جدای از طرح تشدید اقدام پایگاه‌های مقاومت بسیج در طول شب‌های نوروز برای گسترش چتر امنیتی ، با نیروی انتظامی همکاری می‌کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: همیاران پلیس (پلیس افتخاری) بازرسان نامحسوس ، نگهبان‌های محله و شبگردهای هماهنگ شده نیز به نیروی انتظامی جهت تأمین و کنترل امنیت در طول تعطیلات نوروزی کمک می‌کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه در نوروز 86 ، 22 هزار گشت خودرویی ، 17 هزار گشت موتوری و 37 هزار گشت پیاده مشغول به انجام وظیفه هستند تصریح کرد: در ایام نوروز مردم حضور ناجا را به صورت محسوس احساس خواهند کرد.

محدودیت‌های  ترافیکی پایان سال

همچنین  سردار رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه برای کنترل ترافیک چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار رویانیان گفت: محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ای برای کنترل ترافیک در شب چهارشنبه آخر سال اعمال خواهد شد و پلیس راهنمایی و رانندگی با افزایش 300 مامور به افزایش توان خود جهت کنترل رفت و آمدها در این شب خواهد پرداخت.

کد خبر 17282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز