مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران از کلیه شهروندان تهرانی تقاضا کرد به منظور شرکت در مرحله نخست طرح هبه لوازم و کالاهای مازاد که برای نخستین بار در کشور به اجرا در می‌آید تنها لوازم خانگی خود را لحاظ کرده و از اهدای لوازمی نظیر لباس ، مواد بهداشتی و دارویی، مواد غذایی و لوازم مستعمل پرهیز کنند.

طرح جمع آوری و بازسازی کالاها و لوازم مازاد شهروندان تهرانی به منظور اهدا به نیازمندان از 14 اسفند(روز نیکوکاری) تا 26 اسفند(روز وقف) به اجرا درخواهدآمد و شهروندان تهرانی می‌توانند طی تماس با تلفن 137 آمادگی خود را به منظور شرکت در این امر خداپسندانه اعلام کنند.

محمود نصری مدیر عامل سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل شهرتهران گفت : شهرداری تهران تمهیداتی اندیشیده است تا به منظور حفظ سلامت، جلوگیری از سوء استفاده متخلفین و اجرای هرچه موفق تر این طرح، شهروندان پس از تماس با سامانه 137 کد شناسایی اکیپ‌های جمع آوری کننده کمک‌های مردمی را دریافت و تنها پس از ارائه این کد توسط ماموران شهرداری که ملبس به لباسهای ویژه ، کارت شناسایی و ماشین های آرم دار هستند لوازم اهدایی خود را تحویل دهند. 

نصری خواستار آن شد، شهروندان تهرانی تنها اقلامی که قابلیت بازسازی دارند را اهدا و از ارائه کالاهای از‌ رده خارج شده خودداری کنند.وی ادامه داد:‌‌ شهروندان می‌توانند از طریق کد پیگیری اعلام شده از سوی سامانه 137 نسبت به رسیدن لوازم اهدایی خود به دست نیازمندان واقعی اطمینان حاصل کنند.

در واقع سرانجام کلیه اجناس اهدایی تا پایان مرحله تحویل به خانوارهای نیازمند قابل  پیگیری  و ردیابی خواهد بود.

این طرح به گفته مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در سالهای آینده نیز هر سال طی دو مرحله (نیمه اول و دوم ) تداوم خواهد داشت و حتی در مراحل بعد طرح جمع آوری کتاب ، اسباب بازی و...نیز به طرح جمع آوری لوازم خانگی اضافه خواهد شد.نصری همچنین در آستانه فرارسیدن سال نو و فعالیت بازارهای بهاره گفت : شهرداری تهران بازارهای روز بهاره بدون مجوز را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد بازارهای روز بهاره بدون مجوز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل غیرقانونی است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران دلیل این اقدام شهرداری تهران را جلوگیری از سد معبر و ایجاد هرج و مرج دانست.وی افزود: امسال به منظور جلوگیری از شکل گیری بازارهای روز توسط دستفروشان نمایشگاه بهاره در 2 منطقه شهر تهران با همکاری وزارت بازرگانی و اتحادیه اصناف مختلف ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی دستفروشان آیین نامه اجرایی احداث مراکز خاص در مناطق 22 گانه شهر تهران در کمیته برنامه ریزی شهرداری تهران در دست بررسی است و از همه مناطق خواسته شده تا پایان سال جاری مراکزی را برای اجرای این طرح معرفی کنند.

کد خبر 16250

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز