مشهد- خبرنگار همشهری: مسئول ستاد تسهیلات زائران در فرمانداری مشهد از پلمب 120 واحد اقامتی غیرمجاز در این شهر خبر داد.

عباس باغبان گفت: این واحدها در راستای اجرای طرح ساماندهی واحدهای اقامتی در سطح شهر مشهد طی ماههای گذشته پلمب شده‌اند. این واحدها به‌طور غیرمجاز و بدون رعایت موازین بهداشتی، مبادرت به پذیرش زایر و مسافر می‌کردند.

او گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون هزار و 104 واحد اقامتی شامل منازل مسکونی در مشهد شناسایی و از این میان 600 واحد اقامتی به اتحادیه مربوطه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی شده‌اند.

وی افزود: این واحدها بیشتر در محدوده بلوار طبرسی، خیابان امام رضا(ع)، خیابان شیرازی و نواب صفوی شهر مشهد قرار دارند.

او گفت: گروهی متشکل از فرمانداری، بهداشت و درمان، شهرداری، اماکن عمومی نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نظارت بر واحدهای اقامتی را بر عهده دارند و با موارد غیرمجاز برخورد می‌کنند.

وی همچنین افزود: با تأکید استاندار خراسان رضوی، نظارت بر فعالیت زائرسراهای دولتی در مشهد نیز در دستور کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار گرفت.

او گفت: با توجه به تقارن آخر ماه صفر با آغاز تعطیلات نوروزی و سالروز شهادت امام رضا(ع)، شمار زائران و مسافرانی که در این ایام به مشهد سفر می‌کنند نسبت به تعطیلات نوروز پارسال 20درصد افزایش خواهد داشت.

مسئول ستاد تسهیلات زائران در فرمانداری مشهد افزود: طی تعطیلات نوروز گذشته در مجموع بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به این شهر سفر کرده‌اند. هم‌اکنون 95 هتل، هتل آپارتمان و مهمان‌پذیر با حدود 130 هزار تخت در مشهد فعال و آماده ارائه خدمات به زائران و مسافران هستند.

کد خبر 16677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز