گروه اجتماعی: طرح افزایش امنیت اجتماعی به منظور تأمین امنیت شهروندان، از 15 اسفند ماه جاری تا نیمه نخست فروردین 86، اجرا می‌شود.

سردار سرتیپ محمدرضا علیپور در نشستی با خبرنگاران گفت: اکنون که نزدیک روزهای پایانی سال 85 هستیم به منظور آسایش روانی بهتر مردم وتنگ‌کردن فعالیت‌های اراذل و اوباش، طرح تشدید افزایش امنیت اجتماعی با هماهنگی دادستان عمومی‌انقلاب، سازمان اطلاعات و سازمان احیای امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی‌ تهران بزرگ توضیح داد: محلی برای طی دوره محکومیت این افراد از سوی سازمان زندان‌های تهران تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در خصوص اقدامات دادسرای تهران برای برقراری امنیت در چهارشنبه آخر سال گفت: در خصوص پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی طرح برخورد با افرادی که مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را وارد و در معرض فروش می‌گذارند، اجرا می‌شود.

سعید مرتضوی گفت: مغازه‌هایی که اقدام به فروش مواد محترقه خطرناک کنند نیز پلمب خواهند شد.

وی برخورد با اراذل و اوباش را در قالب 4 محور ذکر کرد و گفت: تظاهر و قدرت‌نمایی با سلاح سرد، ارعاب، تهدید و سلب آسایش و نظم عمومی، خرید و فروش و نگهداری سلاح سرد، آدم‌ربایی و نزاع دسته‌جمعی، زورگیری و اخاذی، ایجاد مزاحمت برای بانوان، ایجاد شبکه فساد و دایر کردن مراکز قمار و اشاعه فحشا، منکرات، شرب خمر و تظاهرات مستانه از جمله محورهای اجرای طرح است.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ‌فاتب نیز گفت: دادستان تهران برای زمان طرح در هر یک از 18 ناحیه دادسرا یک واحد بازپرسی و یک واحد دادیاری را به منظور رسیدگی و برخورد ویژه با متهمان این طرح تعیین کرده است.

وی با اشاره به بحث سوءاستفاده از تلفن‌های همراه اظهار داشت: هر چند سوءاستفاده‌هایی از تلفن همراه صورت می‌گیرد لکن اینکه گفته می‌شود در بعضی خیابان‌ها افرادی به اسم پلیس گوشی‌های همراه را چک می‌کنند، به هیچ وجه صحت ندارد و خلاف قانون است.

علیپور ادامه داد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ‌با ورود به حوزه‌ها، مکانها و صنف‌هایی که اقدام به انتقال عکس از روی گوشی‌های تلفن همراه و یا سایت‌ها می‌کردند توانست در 5/1 ماه گذشته ، 2658 واحد صنفی را بازرسی و 1443 عدد انواع سی دی ، 43 دستگاه ‌هارد رایانه محتوی موضوعات مستجهن و 10 جلد ژورنال کشف کند.

وی ادامه داد: پلیس امنیت همچنین در 5/‌2 ماه گذشته در مبادی‌های خروجی و ورودی، واحدهای صنفی بدون مجوز توانست 244 هزار و 140 حلقه سی دی مستهجن را کشف کند.

علیپور در ارتباط با بحث اراذل و اوباش نیز بیان داشت: در 5/2 ماه گذشته 816 نفر دستگیر، 570 نفر پس از معرفی به دستگاه قضایی ، زندانی و 17 نفر به علت نبود مصداق عینی آزاد و پرونده سایرین تحت تعقیب قضایی است.

کد خبر 16498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز