دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریستینا فرناندز در انتخابات روز یک‌شنبه (اول آبان) برای دور بعدی ریاست‌جمهوری نیز ، انتخاب شد.

fernandez

فرناندز تقریبا 54 درصد آرا را به‌دست آورد. این رویداد یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های تاریخ آرژانتین است که او با متقاعد کردن مردم به این‌که خودش به تنهایی و حتی بدون همسر مرحومش می‌تواند رونق اقتصادی را به پیش ببرد؛ آن را به دست آورد.

این میزان رای مربوط به تقریبا 97 درصد محل‌های رای‌گیری است. نزدیک‌ترین فرد به او زیر 17 درصد کسب کرده است.

فرناندز در جمع طرفدارانش در طی سخنرانی پیروزی گفت:"من اولین زن در آمریکای لاتین هستم که برای دومین بار به ریاست‌جمهور انتخاب می‌شود.ضروری است همه درک کنند که به خاطر این خواسته همگانی و تصمیم سیاسی شما می توانید روی من برای تعمیق و تداوم پروژه ملی برای 40 میلیون ارژانتینی، حساب کنید."

هدف این"پروژه" تغییر جامعه با استفاده از منابع آرژانتین و بالابردن درآمد، ایجاد شغل،احیا و استفاده از حداکثر ظرفیت صنعتی این کشور، کاهش فقر و تداوم رشد اقتصادی است.

بعد از رفتن او  و همسرش نستور کرچنر با انتخاب کرچنر در سال 2003 به کاخ ریاست‌جمهوری آرژانتین ، شکاف درآمد بین فقیر و ثروتمند در این کشور به تقریبا نصف آن زمان رسیده است.

از طرف دیگر طبق آمار صندوق بین‌المللی پول میزان تولید ناخالص ملی در بین سال‌های 2002 تا 2011، 94 درصد افزایش پیدا کرده است.این رقم 2 برابر نرخ تولید ناخالص ملی در برزیل است که رشد اقتصادی داشته و این نرخ سریع‌ترین نرخ رشد در نیمکره غربی هم هست.

فرناندز 58 ساله افزود اگرچه این پیروزی قابل توجه است اما به دلیل نبودن همسرش که در اکتبر سال گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت، تلخ هم هست.او گفت:"این مرد که آرژانتین را تغییر داد همه ما را رهبری کرد و هرچه داشت و حتی بیش از آن را در این راه گذاشت.بدون او، بدون شجاعت و جرات او رسیدن به این نقطه غیرممکن بود".

سپس او دندان‌هایش را نشان داد تا اعلام کند آرژانتین را از هرگونه تهدید خارجی و مشکلی حفظ خواهد کرد.

کد خبر 149291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز