همشهری آنلاین: پس از تصویب لایحه ملی‌ شدن بزرگترین شرکت نفت آرژانتین، رئیس‌جمهوری این کشور با امضای خود این لایحه را به قانون تبدیل کرد و شرکت نفت "وای پی اف" رسماً ملی شد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، "کریستینا فرناندز" لایحه ملی شدن شرکت نفت "وای پی اف" را به امضا درآورد و و یک فرد آرژانتینی را به ریاست‌ این شرکت منصوب کرد.

کنگره آرژانتین طی جلسه‌ای با 207 رأی موافق در مقابل 32 رأی مخالف، لایحه ملی شدن شرکت نفت "وای پی اف" بزرگترین شرکت نفت این کشور را به تصویب رساند.

شرکت نفت "وای پی اف" آرژانتین در سال 1992 میلادی تاسیس و در سال 1993 خصوصی سازی شد. شش سال پس از آن بود که شرکت اسپانیایی "رپسول" آن را خرید.

برخی از سیاستمداران آرژانتین پس از آنکه فرناندز با امضای خود لایحه ملی شدن نفت آرژانتین را به قانون تبدیل کرد، به او تبریک گفتند.

فرناندز پیشتر اعلام کرده بود که به دنبال یک فرد آرژانتینی با تجربه در زمینه صنعت جهانی نفت بود تا بتواند شرکت "وای پی اف" را اداره کند و "میگوئل گالوچیو" مهندس آرژانتینی را به مدیریت این شرکت برگزید.

"خوزه مانوئل گارسیا مارگالو"، وزیر امور خارجۀ اسپانیا نیز در این باره گفت: فکر می کنم آرژانتین با این کار، به خود آسیب برساند و موضوع بیش از حد نگران کننده این است که تصمیم دولت آرژانتین باعث بروز بی اعتمادی در روابط دو کشور می‌شود که مدت بسیاری دوستانه بوده است.

شرکت نفت رسپول اسپانیا اعلام کرده که شرکت نفت "وای پی اف" به ارزش 18 میلیارد دلار بوده است و به دنبال این تصمیم آرژانتین، ادعای غرامت خواهد کرد زیرا این تصمیم آرژانتین موجب شد که روز گذشته سهام‌های این کشور با کاهش بیش از 8 درصد روبرو شود.

کد خبر 169171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز