همشهری آنلاین: کریستینا کرچنر در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به پیروزی رسید.

به نوشته ال موندو، پس از شمارش بیش از 60 درصد آرای اخذ شده در انتخابات آرژانتین مشخص شد که کریستینا کرچنر نماینده کنونی مجلس سنای آرژانتین از شهر بوئنوس آیرس موفق شده است در انتخابات ریاست جمهوری این کشور 43.8 آرا را کسب کند.

الیسا کاریو کاندیدای ائتلاف مدنی نیز با کسب 22.3 درصد آرا در رده دوم قرار گرفت. روبرتو لاواگنا وزیر سابق اقتصاد دولت نستور کرچنر رییس جمهوری کنونی آرژانتین که از سوی حزب "یک کشور توسعه یافته" در انتخابات ریاست جمهوری شرکتن کرده بود، نیز با 18.6 درصد آرای انتخاباتی، رده سوم را به خود اختصاص داد.

کاریو که تا ساعاتی قبل از تنظیم این خبر، از پذیرش پیروزی کریستینا کرچنر همسر نستور کرچنر رییس جمهوری کنونی آرژانتین خودداری می‌کرد، با شمارش نیمی از آرای انتخاباتی شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پذیرفت. کاریو در این باره گفت:پیروزی کریستینا فرناندس د کرچنر را می‌پذیریم و به وی به همین مناسبت تبریک می‌گوییم.

کریستینا کرچنر نیز به همراه همسرش نستور کرچنر رییس جمهوری کنونی آرژانتین، سه ساعت پس از پایان رای گیری در آرژانتین در ستاد انتخاباتی خود حاضر شد و با گفتن این جمله که به پیروزی گسترده‌ای دست یافته‌ایم پیروزی خویش را در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین اعلام کرد.

او در ادامه افزود: گفت با توجه به آرای به دست آمده ما خود در مکانی اختصاصی نمی‌یابیم بلکه معتقدیم که اکنون مسوولیت‌ها و وظایف بیشتری را باید عهده دار شویم. رییس جمهوری منتخب آرژانتین انتخابات روز یکشنبه 28 اکتبر را پیروزی برای همه آرژانتینی‌ها توصیف کرد.

براساس قوانین انتخاباتی آرژانتین کاندیدای پیروز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید 45 درصد آرای مردمی را کسب کند. کاندیدای انتخابات در آرژانتین در صورتی می‌تواند با 40 درصد آرا در این انتخابات پیروز شود که دست کم آرای وی 10 درصد از اصلی‌ترین رقیبش بیشتر باشد.

حزب حاکم "جبهه برای پیروزی" در انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آرژانتین نیز اکثریت آرا را به دست آورد در این دوره از انتخابات نیمی از وکلای مجلس نمایندگان و یک سوم از سناتور‌های مجلس سنا از سوی مردم انتخاب شدند که بازهم حزب حاکم توانست اکثریت را با توجه به آرای به دست آمده، در این دو مجلس حفظ کند.

کد خبر 35206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز