دوشنبه ۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریستینا الیسابت فرناندز د کرچنر در سال ۱۹۵۳ متولد شد.

د کرچنر

کریستینا د کرچنر رییس جمهوری منتخب آرژانتین و همسر نستور کرچنر رییس جمهوری کنونی این کشور است. او پیشتر نیز به عنوان سناتور شهر بوئنوس آیرس در سنای آرژانتین انجام وظیفه کرده است.

کریستینا کرچنر در سال جاری خود را از سوی  حزب حاکم جبهه برای پیروزی کاندیدای ریاست جمهوری آرژانتین کرد و در نهایت توانست با کسب بیش از 40 درصد آرا فرد پیروز در این انتخابات اعلام شود.

کریستینا کرچنر فعالیت سیاسی خویش را با عضویت در حزب عدالتخواه در دهه 1970 آغاز کرد و در سال 1989 به عنوان نماینده مجمع قانونگذاری استان سانتا کروز انتخاب شد و در سال 1991 نیز مجددا این سمت را احراز کرد. 

در سال 1995 اما کریستینا کرچنر به عنوان سناتور سانتا کروز به سنای آرژانتین  و مجلس نمانیدگان این کشورراه یافت. کریستینا د کرچنر در انتخابات ریاست جمهوری سال 2003 آرژانتین از همسرش پشتیبانی کرد و بسیاری پشتیبانی وی از همسرش را عامل اصلی پیروزی نستور کرچنر در این انتخابات می‌دانند.
 
بسیاری در دولت آرژانتین وی را سفیر برنامه ریز دولت نستور می‌نامند سخنان او بویژه اقشار کم درآمد آرژانتین را مجذوب کرده است.او در انتخابات اکتبر سال 2005 به عنوان نماینده بوئنوس آیرس در سنای آرژانتین انتخاب شد.

سرانجام پس از خودداری نستور کرچنر از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2007، سناتور کریستینا فرناندس د کرچنر  19 ژوئیه 2007 رسما با معرفی خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آرژانتین پا به رقابت‌های انتخاباتی گذاشت و در انتخابات روز یکشنبه 27 اکتبر به عنوان دومین رییس جمهوری زن و اولین رییس جمهوری زن منتخب آرژانتین برگزیده شد.

کد خبر 35235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز