سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کریستینا فرناندس دکرچنر روز دوشنبه 10 دسامبر به عنوان رییس جمهوری جدید آرژانتین سوگند خورد.

به نوشته ال موندو، برای اولین بار در تاریخ آرژانتین، یک رییس جمهوری در زمان حیات خود چوبدستی نماد ریاست جمهوری این کشور را به همسرش واگذار کرد.

کریستینا فرناندس دکرچنر پس از تحویل گرفتن مقام ریاست جمهوری از همسرش نستور کرچنر گفت: آمده‌ام تا مقام ریاست جمهوری آرژانتین را عهده دار شوم ... بزرگترین افتخاری که می‌تواند نصیب یک مرد و یا یک زن آرژانتینی شود.[کریستینا کرچنر پیروز انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین]

کریستینا فرناندس سپس در سخنانی که به منظور تحویل گرفتن مقام ریاست جمهوری در پارلمان آرژانتین و در جمع نه تن از سران کشور‌های جهان ایراد کرد،پیروزی گسترده خود در انتخابات آرژانتین و عملکرد همسرش در مقام رییس جمهوری سابق این کشور را مورد تمجید قرار داد.

کریستینا دکرچنر سپس در اولین پیام رسمی خود خطاب به مردم کشورش با اشاره تلویحی به دوران ریاست جمهوری همسرش  گفت که زنان و مردان آرژانتینی پیش از تثبیت سیاست دولت‌های پیشین توانسته‌اند پس از بحران اقتصادی سال 2001 اوضاع در این کشور را به شرایط عادی بازگردانند.

رییس جمهوری آرژانتین هدف خود را این چنین توصیف کرد: نمایندگی و دفاع از منافع ملت آرژانتین در جهان برای بهبود بخشیدن به توسعه کشور در زمانه‌ جهانی شدن، دفاع از سیاست‌های اتخاذ شده در زمان ریاست جمهوری نستور کرچنر . او همچنین گفت:دیدگاه‌های سیاسی وی تا زمانی که فقیری در کشور وجود داشته باشد به پیروزی نهایی نخواهد رسید.

کریستینا فرناندس با اشاره تلویحی به مسائل اقتصادی گفت:نیامده‌ام که خود را به ژاندارم سود شرکت‌ها و نگهبان منافع سندیکاها تبدیل کنم.

او افزود: تعلیم و تربیت محور اصلی رقابت اقتصادی در جهان است اگر معلمان دارای ظرفیت‌های بالایی نباشند و دانش آموزان به درس خواندن علاقه‌ای نداشته باشند آنگاه سرمایه گذاری دولتی ارزشی نخواهد داشت.

رییس جمهو ری آرژانتین همچنین بازسازی طبقه متوسط در این کشور را از اهداف خود برشمرده است.

موسساتی که از بار ارزشی آن‌ها کاسته شده است نیز به باور کریستینا فرناندس باید مورد بازسازی قرار گیرند.رییس جمهوری جدید آرژانتین همچنین خواستار تبدیل کنگره این کشور به محلی برای بحث‌های متمدنانه است. فرناندس معتقد است دادگاه عالی آرژانتین نیز باید الهام بخش احترام در میان آرژانتینی‌ها باشد.

کد خبر 38854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز