سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهارمین دور از اعتصابات کشاورزان و کامیونداران آرژانتینی به چندین شهر این کشور گسترش یافت.

به نوشته ال موندو، تعداد زیادی از مردان و زنان آرژانتینی از محلات بوئنوس ایرس پایتخت و سایر شهرهای آرژانتین با کوبیدن قاشق بر قابلمه‌های خود و به نشانه همبستگی با کشاورزان در برابر سیاست تحمیلی دولت آرژانتین مبنی بر افزایش مالیات بر مواد غذایی صادراتی به خیابان‌های این کشور آمدند و به اعتراضات علیه کریستینا فرناندس دکرچنر جنبه علنی بخشیدند.

همه چیز با یک پیامک (اس ام اس) حاوی پیام " دیگر بس است کریستینا" آغاز شد، به مجرد ارسال این پیامک موج گسترده‌ای ازمردم در حالی که بر قابلمه‌های خود می‌کوبیدند، راهی خیابان‌های شهرهای مختلف آرژانتین شدند و علیه سیاست‌های تحمیلی دولت پرونیست کریستینا فرناندس تظاهرات خود را اغاز کردند. حضور گسترده‌ای مردم در شهرها به مسدود شدن تعداد زیادی از خیابان‌ها و جاده‌ها در سراسر این کشور انجامید. 
 
در حالی که  تعداد زیادی از مردم نیز با کوبیدن بر ماهیتابه‌ها از بالکن‌های منازل خود، همبستگی خویش با معترضان را اعلام کردند، رانندگان اتومبیل‌ها نیز صدای بوق‌های خود را به صدا درآوردند.

بر اساس این گزارش، این وضعیت درمناطق بندری بنوئنوس از جمله بلگرانو، نورتهف کاباییتو، ویا اورکیسا، کیلمس، تیگره و الیووس حاکم شد. علاوه بر این نیز مردم در مراکز استاانی نظیر کوردوبا، نوکن، مندوسا و در شهرهای ویا انخلا و گوالگوایچو، قابلمه به دست به خیابان‌ها ریخته و مشارکت خود را در چهارمین دور از اعتصابات کشاورزان اعلام کردند. اعتصاب کشاورزان تا کنون 97 روز ادامه پیدا کرده است.

کشاورزان و زمینداران و کامیون داران آرژانتینی چهارمین دور از اعتصابات سراسری خود را از روز یکشنبه 15 ژوئن آغار کرده‌اند.[آرژانتین: چهارمین دور اعتصاب کشاورزان و کامیون‌داران ]

این اعتصابات در اعتراض ربه سیاست‌ دولت کریستینا فرناندس مبنی بر افزایش مالیات بر مواد غذایی صادراتی، بویژه سویا و روغن آفتابگردان ، انجام می‌گیرد. آرژانتین اولین صادر کننده روغن سویا و سومین تولید کننده این محصول در عرصه بین‌المللی است.

کد خبر 55284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز