جمعه ۱۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوان عالی آرژانتین درخواست آلمان را برای استرداد دیکتاتورهای سابق آرژانتینی به خاطر ارتباط با قتل یک تبعه آلمانی رد کرد.

دیوان عالی آرژانتین درخواست آلمان را برای استرداد جورج رافائل ویدلا (Jorge Rafael Videla) و امیلیو ادواردو ماسرا (Emilio Eduardo Massera)، دیکتاتورهای سابق آرژانتینی که هر دو 82 ساله هستند را به خاطر ارتباط با قتل یک تبعه آلمانی رد کرد.

خبرگزاری آلمان از بوینوس آیرس گزارش داد، قاضی دادگاه علت تصمیم خود را ناکافی بودن مدارک اعلام کرد.

در ادامه توضیح دادگاه درباره دلیل رد این درخواست اعلام شد، هر دو این نظامیان که همراه با دیگر ژنرال‌ها این کشور آمریکای جنوبی را در سال‌های بین 1976 و 1983 میلادی با ترور سازماندهی‌شده دولتی در دست گرفته و ده‌ها هزار مخالف رژیم را به قتل رساندند، باید در آرژانتین در برابر دادگاه قرار گیرند.

مقتول آلمانی
درخواست استرداد این افراد در سال 2003 با حکم تعقیب دادستان نورنبرگ در ارتباط با قتل الیزابت کزه‌مان (Elisabeth Käsemann)، تبعه آلمانی به آرژانتین تسلیم شد. شکواییه قتل کزه‌مان پس از لغو موقت قانون عفو عمومی آرژانتین اکنون در روند دادرسی به جرایمی مطرح شده است که همه نقض‌هایی که دیکتاتورها مرتکب شده‌اند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

ویدلا در سال 1985 به دلیل نقض حقوق بشر و اعمال دیکتاتوری به حبس ابد محکوم شد. با این حال او خیلی زود عفو شد. در دهه 90 دوباره دادگاهی کیفری برای رسیدگی به جرم وی در خصوص تجاوز به کودکان مخالفان مقتول رژیم تشکیل شد. به این خاطر او در بازداشت خانگی قرار دارد.

کد خبر 56928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز