جمعه ۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو ژنرال سابق آرژانتینی به جرم ارتکاب قتل به حبس ابد محکوم شدند.

شبکه خبری اتریشی «او ار اف» گزارش داد، آنتونیو بوسی (Antonio Bussi) و لوسیانو منندز (Luciano Menéndez) به خاطر ربایش، شکنجه و قتل گوئیلرمو وارگاس آیگناسه (Guillermo Vargas Aignasse)، سناتور پرونیست در دوره دیکتاتوری نظامی آرژانتین مجرم شناخته شدند.

این سناتور در تاریخ 24 مارس 1976 ناپدید شد و پس از آن دیگر اثری از وی یافت نشد، گرچه نیروهای نظامی در این کشور اعلام کردند که وی از زندان آزاد شده است.

قرائت این حکم که روز پنجشنبه در صحن علنی دادگاه انجام گرفت، با ابراز تشویق حاضران مورد استقبال قرار گرفت. در دوره هفت ساله دیکتاتوری نظامی در آرژانتین بنا به برآورد دولت، بیش از 13 هزار تن به دلیل اعتقادات سیاسی‌شان جان خود را از دست دادند. بوسی به دلیل کهولت سن، دوره مجازات خود را در حصر خانگی سپری خواهد کرد. منندز در ماه ژوئیه به خاطر جرایم دیگری به حبس ابد محکوم شده بود و اکنون در زندان به سر می‌برد.

هر دو این ژنرال دادگاه‌های‌شان را ناعادلانه دانسته بودند. بوسی در اواسط دهه 90 میلادی جزو معدود نظامیانی بود که توانستند سمت‌هایی را به صورت دموکراتیک در اختیار بگیرند. وی فرماندار استان توکومان بود و در سال 2003 میلادی به عنوان شهردار مرکز این استان برگزیده شد.

این مرد 82 ساله در جریان دادگاهش این اتهامات را در حال اشک‌ریختن رد کرد. وی سرکوبگری در دوره دیکتاتوری را این گونه توجیه کرد که ارتش آرژانتین به نوبه خود «در جنگی» علیه «تجاوز مارکسیستی لنینیستی» بود.

کد خبر 61862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز