همشهری آنلاین: کشاورزان آرژانتینی روز یکشنبه 15 ژوئن برای چهارمین بار در اعتراض به افزایش مالیات بر مواد غذایی صادراتی، دست به اعتصاب می‌زنند.

به گزارش بی بی سی، عمده اعتراض کشاورزان نسبت به افزایش مالیات بر صادرات سویا عنوان شده است.

آرژانتین یکی از کشور‌های عمده صادر کننده گندم، سویا و گوشت است. این کشور سال گذشته تنها از صادرات سویا 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

در حالی که کشاورزان آرژانتینی اعلام کرده‌اند که از روز یکشنبه دست به اعتصاب گسترده‌ای خواهند زد، پلیس ضد شورش این کشور روز شنبه 14 ژوئن موانع موجود برپا شده توسط کشاورزان و رانندگان کامیون معترض را در جاده‌ منتهی به مرز اوروگوئه درهم شکست. پلیس ضد شورش آرژانتین همچنین به منظور پاکسازی جاده شماره 14 که به مرز برزیل منتهی می‌شود وارد عمل شده است.

روز شنبه 13 ژوئن در جریان برخورد بلیس ضد شورش آرژانتین با معترضین، 20 نفر از جمله الفردو د انخلی رییس انجمن کشاورزان محلی به طور موقت بازداشت شدند.

سایر بزرگراه‌های آرژانتین نیز به اشغال کشاورزان و رانندگان کامیونی که به دلیل افزایش مالیات بر مواد غذایی صادراتی متضرر شده‌اند، در آمده‌اند.اعتصاب کامیون داران آرژانتینی به کمبود مواد غذایی و منابع سوخت در برخی از مناطق کشور انجامیده است.

اعتصابیون درباره اعتصابات اخیر اعلام کرده‌اند که این اعتصابات از روز یکشنبه آغاز و تا روز چهارشنبه 18 ژوئن ادامه خواهند داشت. ادواردو بوتزی از سران اعتصابیون در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که در این دوره از اعتصابات جاده‌ها مسدود نخواهند شد. او افزود: ما می‌خواهیم تنها بر باری که توسط کامیون‌ها حمل می‌شود، نظارت کنیم.

بوتزی همچنین از دستگیری‌ کشاورزان در روز شنبه انتقاد کرد و گفت: اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به بازداشت کشاورزان روز چهارشنبه را روز ملی عمل اعلام خواهد کرد. او افزود: ما تلاش داریم اعتراضات را زنده نگه داریم. با این حال ما قصد سرنگونی دولت را نداریم. ما یک کشور دموکراتیک فدرال دارای یک نظام جمهوری می‌خواهیم.

کریستینا فرناندس دکرچنر رییس جمهوری آرژانتین هفته گذشته به رغم آنکه موج اعتراضات و اعتصابات در کشورش بالا گرفته از عملکرد دولت خویش در زمینه افزایش مالیات بر کالاهای صادراتی دفاع کرد.

کریستینا فرناندس گفت: درآمد حاصله از افزایش مالیات بر کالاهای صادراتی صرف ساخت منازل مسکونی، بیمارستان‌ها و جاده‌ها برای مقابله با فقر درجامعه خواهد شد.

کد خبر 55004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز