سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

گروه بورس: سازمان بورس زمان عرضه قطعی سهام شرکت مس و آغاز اجرای سیاست‌های اصل 44 را اعلام کرد.

براین اساس قرار است، سهام شرکت ملی مس برای نخستین بار یک‌شنبه، 15 بهمن در تابلوی فرعی بورس تهران عرضه  شود .به گزارش روابط عمومی بورس ، سهام این شرکت برای نخستین بار پس از پذیرش و درج نام در فهرست شرکتهای پذیرفته‌شده بورس اوراق بهادار با نماد «فملی» در تابلوی فرعی عرضه می شود.

مدیریت عملیات و نظارت بر بازار هم گزارش داده، نخستین عرضه سهام شرکت ملی صنایع مس ایران شامل  پنج درصد از سهام این شرکت است.

شرکت ملی صنایع مس ایران  که موضوع فعالیت آن، ‌اکتشافات، ‌استخراج و بهره‌برداری از معادن مس ایران،‌ تولید محصولات پرعیارشده سنگ مس و فلز مس و توزیع و فروش آن‌ها است در هفتم شهریور سال 1351 با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال به ثبت رسیده است. بنا به مصوبات هیأت پذیرش اوراق بهادار،‌ این شرکت به‌طور مشروط در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.

نام این شرکت از 19 مهر امسال به عنوان چهارصد و سی و چهارمین شرکت پذیرفته شده در گروه «ساخت فلزات اساسی قیمتی و فلزات غیر آهنی» در بورس اوراق بهادار درج شده است.

قرار است کارگزاری بانک صنعت ومعدن عرضه سهام این شرکت را در بورس بر عهده بگیرد. براین اساس مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن از پوشش 75 درصدی سود سهام ملی مس در 9 ماه و تعدیل نشدن سود این شرکت خبر داده است.

اوضاع شرکت مس

رسول اسکندری در باره آخرین وضعیت شرکت ملی مس اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از این شرکت 75درصد از سود سهام ملی مس در 9 ماهه مخفی شده و سود 922 ریالی تا پایان سال پوشش داده خواهد شد.

وی افزود: این شرکت در 6 ماه اول سال موفق به فروش 6هزار و 500 تا 8هزار دلاری مس شده و حتی با کاهش قیمت محصول مس در بازارهای جهانی سود سهام این شرکت تعدیل منفی نخواهد داشت.

اسکندری ضمن بیان این مطلب که اطلاعات 9 ماهه فعلی به زودی منتشر خواهد شد گفت:‌ با توجه به این موضوع که تهیه آمار و ارقام مربوط به معدن سونگون نیاز به زمان دارد لذا بعد از آماده شدن اطلاعات این معدن بلافاصله آخرین وضعیت شرکت در 9 ماهه منتشر خواهد شد.

کارگزار عرضه‌کننده سهام ملی مس در باره با شرایط واگذاری این شرکت در روز یکشنبه هفته آینده گفت: برگه‌های سپرده سهام ملی مس آماده است و بر اساس مندرجات وکالتنامه 5 درصد از سهام این شرکت به تدریج عرضه خواهد شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: این کارگزاری آمادگی کامل دارد تا به محض دریافت سفارش فروش نسبت به عرضه سهام اولین شرکت مشمول اصل 44 اقدام کند.

وی به دریافت سفارش های خرید متقاضیان از روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به وضعیت مناسب این شرکت تاکنون استقبال مطلوبی از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی و حقیقی جهت خرید سهام ملی مس شده است.

کد خبر 14547

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز