یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد معمر قذافی دیکتاتور لیبی از قبایل این کشور خواست تا در منطقه تاجورا با انقلابیون درگیر شوند. وی افزود هرگز تسلیم نمی‌شود و از طرابلس خارج نخواهد شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد انقلابیون لیبی از بخش جنزور از ورودی غربی طرابلس وارد این شهر شدند.

انقلابیون لیبی شماری از مخالفان قذافی را از زندان آزاد کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، انقلابیون لیبی بعداز ظهر روز یکشنبه (29 مرداد) و به هنگام پیشروی به سوی پایتخت این کشور، دهها زندانی بازداشتگاهی موسوم به مایا را در بیست و پنج کیلومتری غرب طرابلس آزاد کردند.

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، زندانیان این زندان که ضعیف و رنجور شده و آثار مصدومیت و شکنجه بر روی بدنشان دیده می‌شد، در میان تبادل آتش ماموران زندان و نیروهای انقلابی به بیرون از زندان هدایت شدند. نیروهای انقلابی برای آزاد ساختن زندانیان زندان مایا، که مخالفان قذافی را در خود جا داده بود، مجبور شدند به سختی با ماموران زندان مبارزه کنند.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه اظهار داشت هر بیست زندانی در اتاق‌های کانتینری در بند بودند که نه متر مربع مساحت داشته و داخل آن به شدت گرم بود.

بیشتر مناطق طرابلس آزاد شد

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد بیشتر مناطق طرابلس پایتخت لیبی آزاد شد. این شبکه همچنین افزود درگیری هایی میان انقلابیون و گردان های قذافی در خیابان مزران در مرکز طرابلس در جریان است و شماری از نیروهای قذافی به سوی منطقه باب العزیزیه مقر قذافی دیکتاتور لیبی عقب نشینی کردند.

الجزیره همچنین افزود انقلابیون پایگاه هوایی معیتیقه در طرابلس را تصرف کردند.

دو نفر دیگر از مقامات نظام قذافی گریختند

شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد عبدالله السنوسی رئیس دستگاه اطلاعاتی معمر قذافی به جنوب لیبی فرار کرد. همچنین محمد حویج وزیر دارایی دولت قذافی به منطقه الجبل الغربی فرار کرد.

کد خبر 143760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز