همشهری‌آنلاین: دومین هواپیمای وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه به همراه کمک های بشر دوستانه به شهر طرابلس، پایتخت لیبی پرواز کرد. این مطلب را سخنگوی اداره اطلاع رسانی وزارت حوادث غیر مترقبه گزارش داد.

russia

به گزارش خبرگزاری نووستی وی گفت:"هواپیمای"ایل ـ 76" وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه ساعت 9 و یک دقیقه به وقت مسکو از فرودگاه "رامنسکویه" در حومه مسکو به طرابلس پرواز کرد. این هواپیما 36 تن کمک بشر دوستانه را به لیبی خواهد رساند".

اولین هواپیمای وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه طبق دستور مدودف رییس جمهور روسیه درباره رساندن کمک های اضطراری به مردم نیازمند هم غرب و هم شرق لیبی، روز چهارشنبه 36 تن مواد غذایی از جماعه برنج، شکر و کنسروهای لبنیات و ماهی را به بنغازی رساند. در وزارت امورخارجه روسیه می گویند به طرابلس نیز کمک های مشابهی رسانده می شود.

یادآور می شود تظاهرات اعتراضی در لیبی با خواست برکناری معمر قذافی که بیش از 40 سال است در این کشور حکومت می‌کند، از روز 15 فوریه آغاز شده و به بروز برخوردهای مسلحانه میان حامیان و مخالفان رهبر لیبی منجر گردیده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد روز 17 مارس برای قطع حملات هوایی به نیروهای قیام کننده و جلوگیری از کشتار افراد غیر نظامی، قطعنامه ای درباره بستن حریم هوایی لیبی صادر کرد. روز 19 مارس عملیات نظامی نیروهای ائتلافی بر ضد لیبی آغاز شد که مدتی بعد ناتو فرماندهی آنرا بر عهده گرفت. سپس ناتو این عملیات را روز اول ژوئن به مدت سه ماه یعنی تا ماه سپتامبر تمدید کرد. اکنون آمریکا ، بریتانیا، فرانسه و دیگر کشورها در حملات هوایی به نقاط و تاسیسات تحت کنترل رژیم قذافی در لیبی شرکت دارند.

کد خبر 139727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز