سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین رئیس جمهوری شوروی نخست وزیر روسیه را به قدرت طلبی متهم کرد که هیچ تمایلی به حل مشکلات این کشور ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل گورباچف که با مجله آلمانی اشپیگل گفتگو می کرد، افزود: ولادیمیر پوتین هیچ رغبتی به برخورد با مشکلاتی که روسیه با آنها دست به گریبان است ندارد.

گورباچف که خود دارای اندیشه های غرب گرایانه بود و در سخنرای های اخیر خود از دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه و دیدگاههای لیبرال او حمایت کرده، خاطر نشان کرد: پوتین می خواهد در قدرت بماند اما نه برای حل مسائل آموزشی، پزشکی و فقر که مدت های مدیدی است بر مردم روسیه فشار وارد می کند.

وی همچنین از رهبری حزب "روسیه واحد" توسط پوتین انتقاد و آن را به حزب کمونیست دوره شوروی تشبیه کرد.

این سایستمدار کهنه کار روسیه و شوروی افزود: آنها می خواهند وضعیت موجود را حفظ کنند و هیچ پیشرفتی در این وضعیت وجود ندارد آنها ما را به گذشته می برند در حالی که کشور مؤکداً نیاز به مدرن سازی دارد.

گورباچف 80 ساله گفت: "مردم مورد مشورت قرار نمی گیرند و احزاب صرفاً عروسک رژیم هستند".

وی در پاسخ به پرسشی درباره مقایسه خود و دیمیتری مدودف لیبرال گفت: مدودف مردی تحصیل کرده و در حال انباشت تجربیات است اما نیاز دارد تا برای حل مسائل نقطه اتکائی داشته باشد.

آخرین رئیس جمهوری شوروی در ادامه درباره تحولات سیاسی روسیه نیز گفت:ما نیمی از راه را طی کرده ایم. دموکراسی در روسیه به پیش خواهد رفت و البته این پیشرفت با درد و مشکلاتی همراه خواهد بود و در آینده شاهد هیچگونه دیکتاتوری نخواهیم بود.

کد خبر 143325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز