چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از انتشار گزارش‌های انتقادی درباره اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی روسیه، سردبیر مجله مشهور "کومرسانت ولاست" اخراج شد.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، این هفته نامه در تازه ترین نسخه خود عکس برگه رایی را از یک صندوق رای گیری منتشر کرد که روی آن به ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه ناسزا داده شده بود.

بنا به گزارشی که خبرگزاری اینترفکس در مسکو منتشر کرد، ماکسیم کووالسکی، سردبیر و آندره گالییف، رییس هیات مدیره کومرسانت به خاطر چاپ این عکس "تعجب آور از نظر اخلاقی" اخراج شدند. دمیان کودریاوتسف، مدیر انتشارات هم استعفای خود را تسلیم کرده است.

آلیشر اوزمانوف، سهامدار اصلی این مجله چاپ این گزارش را "غیرقابل پذیرش" خوانده است. وی که از افراد نزدیک به کرملین خوانده می شود، گفت محتوای این شماره از نشریه خطوط قرمز را رد کرده بود.

اما ورونیکا کوتسیلو، معاون سردبیر مجله این اظهارات را رد کرده و گفته است: این عکس یک نقل قول بود. ما هیچ حرف زشتی نزدیم.

وزوولود بوگدانوف، رییس انجمن روزنامه نگاران روسیه گفت این اقدام، "سانسور" است. کومرسانت ولاست بارها با چاپ گزارش و عکس های انتقادی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است.

کد خبر 153757
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز