همشهری آنلاین: وزارت امور اضطراری روسیه از کشته‌شدن دست‌کم 44 نفر و زخمی‌شدن 8 نفر در جریان خرابی و آتش‌سوزی یک هواپیمای مسافربری، خبر داد

crash in russia

این هواپیما در حال فرود در مه در شمال غربی روسیه بود.

هواپیمای توپولف 134 حامل 52 مسافر و 9 خدمه در ساعت 11:40 شب به وقت محلی (19:40 به وقت گرینویچ) در نزدیکی جاده‌ای در حدود 1 کیلومتری باند فرودگاه بسوت بیرون شهر شمالی پتروزاودسک  دچار حادثه شد.

ایرنا آندریانوف، سخنگوی وزارت امور اورژانسی و اضطراری گفت که اطلاعات اولیه حامی از کشته‌شدن 44 نفر و زخمی شدن 8 نفر است که حال 7 نفر آنها وخیم است.

وب سایت لایف نیوز در روسیه فهرست کامل مسافران این هواپیمای توپولف  منتشر کرده و گفته است یک پسر 10 ساله نجات پیدا کرده اما درباره شرایط و وضعیت این بچه هیچ‌ اطلاعاتی نداده‌است.

بیشتر مسافران این هواپیما روسی بودند اما یک شهروند سوئی نیز در هواپیما بوده است.

جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است.توپولف 134 یک هواپیمای ساخت روسیه است که اولین پروازش در سال 1967 انجام شد.زمان ساخت این هواپیما که دوشنبه شب دچار حادثه شد هنوز اعلام نشده است.

این حادثه در شب برنامه نمایش هوایی پاریس که قرار است پوتین، نخست‌وزیر روسیه در آن شرکت کند، رخ داد.مدودوف، رئیس‌جمهور روسیه که هواپیمای توپولف خودش را با یک جت ساخت فرانسه عوض کرده است، پیش از این در ماه آوریل از وضعیت هواپیماهای ساخت روسیه و امنیت هوایی کم این کشور انتقاد کرده بود.

نام توپولف برای بیشتر مردم در سراسر جهان مساوی است با حادثه‌های بسیاری که منجر به کشته‌شدن بسیاری شده است

کد خبر 138220
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز