سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه حوادث: هواپیمای توپولف روسی زمانی که قصد فرود در یک بزرگراه را داشت، سقوط کرد و در این حادثه 44 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.

هواپیمای توپولف روسی

 دوشنبه‌شب یک هواپیمای مسافربری روسی با 43 مسافر و 9 خدمه از مسکو به مقصد پتروزاودسک - یکی از شهرهای روسیه - پرواز کرد اما ساعتی بعد وقتی به نزدیکی مقصد رسیده بود، اتفاق مرگباری رخ داد. حدود نیمه‌شب بود که خلبان هواپیما بنا به دلایلی که احتمال می‌رود عدم‌داشتن دید کافی بوده است، یکباره تصمیم گرفت در بزرگراهی نزدیک فرودگاه فرود بیاید اما این فرود سرنوشتی جز مرگ 44 نفر از سرنشینان هواپیما نداشت.

به گزارش سی‌ان‌ان، ظاهرا هواپیما بعد از سقوط چند تکه شده و آتش گرفته است. دقایقی بعد از این حادثه، بیش از 140 نیروی امداد و تیم‌های درمانی به محل حادثه اعزام شدند و از همان زمان عملیات اطفای حریق و نجات حادثه‌دیدگان آغاز شد اما دقایقی بعد معلوم شد که فقط 8 نفر از سرنشینان هواپیما در این حادثه زنده مانده‌اند. درحالی‌که این افراد به‌شدت صدمه دیده بودند، تمامی آنها به مراکز درمانی انتقال یافتند و تلاش برای نجات جانشان شروع شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش کرده که در میان مجروحان این سانحه یک پسربچه 10 ساله و یکی از خدمه هواپیما دیده می‌شوند اما آنچه باعث نگرانی پزشکان شده، وخیم بودن حال این مجروحان است. ماموران بخش کنترل فرودگاه مقصد، ساعت 11:40 دوشنبه‌شب وقتی هیچ سیگنالی را از هواپیمای توپولف 134 دریافت نکردند، دریافتند که این هواپیما دچار سانحه شده و در بزرگراه سقوط کرده است. براساس گزارش رسانه‌های رسمی روسیه، علت وقوع این حادثه وجود مه غلیظ و نبود دید کافی اعلام شده است. البته مقامات سازمان هوانوردی روسیه هنوز علت اصلی چگونگی وقوع این سانحه هوایی را اعلام نکرده‌اند؛ به‌طوری‌که نظرات کارشناسی اولیه نشان می‌دهد که بی‌دقتی خلبان در تعیین موقعیت باند فرود باعث برخورد هواپیما با زمین و وقوع حادثه شده است.

کد خبر 138282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز